۰

18 صیاد چابهاری در بند گروه تروریستی و دزدان دریایی سومالی اند

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۸۷ تاکنون ۵۴ لنج به‌همراه ماهیگیرانشان اسیر سومالیایی‌ها شدند اما از میان صیادانی که در این سال‌ها در سومالی اسیر و آزاد شدند، دوره اسارت ۱۸ صیاد بیش از بقیه طولانی و پیچیده شده است.
18 صیاد چابهاری در بند گروه تروریستی و دزدان دریایی سومالی اند
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: از میان صیادان اسیر، هشت صیاد بعد از فرار چند تن از ماهیگیران همراهشان به گفته آن‌هایی که آزاد شدند، تحت شکنجه، گرسنگی و تشنگی قرار گرفتند و متأسفانه کشته شدند؛ چهار صیاد با کمک وزارت اطلاعات و عملیات سربازان گمنام زمان (عج) سه سال بعد در ۱۷ خرداد ۹۷ با استقبال وزیر اطلاعات به ایران برگشتند و همچنان چهار صیاد اسیر اسیر دزدان و 14 صیاد اسیر گروه تروریستی الشباب می باشند.
​وی با اشاره به پیگیری برای آزادی سایر افراد اسیرشده افزود: در حال حاضر کارگروهی متشکل از وزارت خارجه و سازمان شیلات ایران  پیگیر آزادی ملوانان و صیادان لنج می باشند همچنین در گذشته روابط ما با دولت خودمختار سومالی قطع بود به همین علت روند آزادی‌ ماهیگیران طولانی شد تا بالاخره با کمک و اقدام پیچیده اطلاعاتی نیروهای امنیتی کشور چهار صیاد از هشت اسیر آزاد شدند.
​مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر«عبدالله نوحانی»، «ابراهیم بلوچ‌نیا»، «محمد شریف پناهنده» و ناخدا «جمال‌الدین دهواری» دربند دزدان می باشند و بنا بر آخرین اطلاعات در دسترس این مذاکرات به جا‌های خوبی رسیده و ان‌شاءالله سایرین هم به‌ زودی آزاد می‌شوند.
​وی از اسارت 14 ملوان کنارکی در بند گروه تروریستی اشباب خبر داد و تصریح کرد: 
روند آزادی این ۱۴ صیاد به این دلیل که دربند یک گروه تروریستی شرور بین‌المللی هستند پیچیده و زمان‌بر است؛ معمولاً صیادان چابهاری در بند گروه‌های مختلف دزدان دریایی می‌افتند که با وساطت واسطه‌ها و گا‌ها پرداخت مبالغی آزاد می‌شوند، اما این ۱۴ صیاد در بند یک گروه تروریستی هستند که هیچ خواسته مشخصی هم نداشته و ندارند.
​میرمرادزهی خاطرنشان کرد: با تلاش های مسئولین اجرایی کشور و علی الخصوص وزارت خارجه می توان آزادی چهارصیاد اسیر دزدان را به زودی رغم زد ولی رهایی 14 صیاد اسیر در دست گروه تروریستی الشباب کمک و اهتمام بیشتر نیروهای امنیتی کشور را می طلبد.
​خبرنگار: حامدرهبرکهخا
​انتهای پیام/


 
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 451715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *