۰

کم کاری مسکن و شهرسازی چابهار سدی برای برقرسانی به حاشیه نشینان

کمب و مراد آباد چابهار با گذشت چندین سال از شروع طرح ساماندهی منازل، هنوز با مشکل بی برقی دست و پنجه نرم می کنند و طرح ساماندهی توسط مسکن و شهرسازی به درستی انجام نشده است.
کم کاری مسکن و شهرسازی چابهار سدی برای برقرسانی به حاشیه نشینان
به گزارش چهاربهاران رئیس مسکن و شهرسازی چابهار در حالی به دلیل همکاری با اختلاس کارمند ثبت و اسناد چابهار دستگیر شد که حاشیه نشینان شهرستان چوب کم کاری این نهاد تاثیر گذار در شهر را می خورند همچنین برقرسانی به بسیاری از مناطق به دلیل عدم توجه همین نهاد در تسریع ساماندهی به تعلل افتاده است.
یکی از حاشیه نشینان چابهار که با مشکل بی برقی دست و پنجه نرم می کند در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: ممنون که گهگاهی در رابطه با مشکلات کمب و مراد آباد مطلبی مینویسید اما از نوشتن بعضی از حقایق و مشکلاتی که واقعا مردم این روزها دارند و ظلمي که اداره برق به مردم میکند و پول زوری که به ناحق از مردم میگیرد و بازهم مشکل برق این مردم را حل نمیکند هیچ مطلبی درج نمیکنید گله مندیم.
علی جدگال افزود: نميدانم احتمالا چون شما مشکل برق ندارید و کولرهای شما خوب کار میکند یا با اداره برق رودربایسی دارید راجب بعضی مشکلات مردم سلیقه ای عمل میکنید نميدانم خبر دارید يا نه که اداره برق از خیلی از همین مردم علاوه بر پول کنتور برق مبلغ یک میلیون تومان هم به عنوان جریمه گرفته است تا یک هفته ای کنتوربرق واگذار کند این درحالیست که تابحال خود اداره برق از دادن کنتور به مشترکین کمب و مراد آباد ممانعت میکرد.
وی با اشاره به نیاز برق رسانی به مناطق محروم چابهار عنوان کرد: دلیل اینکه اداره برق کنتور برق را به کسانی که تمام پول کنتور و اصل یک میلیون جریمه را پرداخت کردند واگذار نمیکند چیست، مهندس مشهدی قول داد تا یک هفته ای کنتور تخصیص دهد ولی نزدیک به یک ماه میگذرد اما خبری نیست.
رئیس اداره برق چابهار به چهاربهاران گفت: ساماندهی روستای کمب با وجود قانون مجازات استفاده از آب و برق و تلفن و گاز غیرمجاز و مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال 96 عملیات ساماندهی در مناطقی که اجرای طرح ساماندهی صورت گرفته است و براین اساس بالغ بر 150 دستگاه ترانسفورماتور کم ظرفیت برق دار در محل نصب شده است.
امید رضا مشهدی با اشاره به تعلل مشکن و شهرسازی در بازگشایی معابر افزود: بدیهی است ساماندهی کامل حاشیه نشینان، شرح مستلزم همکاری سایر دستگاههای اجرایی به منظور بازگشایی معابر و تحویل مسیر مطابق طرح ساماندهی می باشد، در این صورت در اجرای طرح برقرسانی تسریع خواهد شد.
​وی با اشاره به پرداخت مبالغ جریمه اهالی حاشیه نشین ادامه داد: بدیهی است افرادیکه براساس قانون تشکیل پرونده داده اند و در طرح ساماندهی قرار دارند در اولویت اجرای طرح برقرسانی قرار دارند و میتوانند با مراجعه به امور خدمات مشترکین و دفتر طرح و مهندسی برق چابهار از وضعیت برقرسانی مطلع شوند.
​چابهار به دلیل گرمای رطوبتی بالا وضعیت زندگی سختی را داراست بنابراین وجود برق برای استفاده از دستگاه های سرمایشی در اولویت زندگی مردم بومی منطقه قرار دارد که متاسفانه این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده و مشاهده می شود که به دلیل نبود مدیریت درست مسکن و شهرسازی در ساماندهی حاشیه نشینان امور برقرسانی به مردم محروم به بن بست خورده است.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/

 
 
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 451714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *