یادداشتی به بهانه هفته حقوق بشر آمریکایی؛

حقوق بشر آمریکایی یعنی نیل به منفعت طلبی

7 تير 1397 ساعت 11:24

در زمان کنونی اما کشورهای به اصطلاح توسعه یافته و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا سعی بر این دارند تا به هر قیمتی که شده و به دور از اخلاق و انسانیت، به حقوق سایر ملتها و سرزمین های جهان تجاوز کند.


به گزارش چهاربهاران، تمامی افراد و ملت ها فارغ از منطقه جغرافیایی شان، به هر جایی از جهان که تعلق دارند و فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت، جنسیت و غیره دارای حقوق منحصر به فرد و گاها مشترکی هستند و نسبت به ادای حقوق خود با هم برابر و یکسانند و در این خصوص کسی را بر دیگری برتری نیست.
 
پرسش بحث‌برانگیزی که مورد بحث قرار میگیرد همانا خود معنای حق یا حقوقی است که باید برای هر کدام از افراد یا ملتها به رسمیت شناخته شود.
 
حال در صورتی که جوامع جهانی در فضای صلح و به دور از تنش های خودخواهانه با یک زبان مشترک اخلاقی، گفتگو و مباحثه کنند، این زبان مشترک اخلاقی، در واقع حقوق بشر نامیده می‌شود و تمامی دولتهای حاکم بر جوامع، حقوق سایر ملتهای دیگر را به رسمیت شناخته و به آنها تعدی و تجاوز نخواهند کرد.
 
در زمان کنونی اما کشورهای به اصطلاح توسعه یافته و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا سعی بر این دارند تا به هر قیمتی که شده و به دور از اخلاق و انسانیت، به حقوق سایر ملتها و سرزمین های جهان تجاوز کرده و در عین حال که در حرف و رسانه های پرقدرت خود مدعای حقوق بشر هستند اما در عمل هیچگونه حقوقی برا سایر ملتهای دیگر قائل نیستند!
 
سیاست گذاری دولت آمریکا بر پایه منفعت طلبی است و  برای کسب منفعت های مدنظر خود، حاضر است تمامی حقوق ملتها و سرزمین های مورد هدف خود را پایمال کند و حتی فراتر از آن به ظلم و تجاوز متوسل شود و البته اساس منفعت طلبی خود را بر پایه قدرت و نفوذ در کشورهای جهان بنا کرده است.
 
مواضع این دولت به گونه ای است که از هر اقدامی که از سوی دولتهای مختلف جهان در راستای منافع استکباری و متجاوزانه خود صورت بگیرد از آن حمایت می کند و درغیراینصورت شديداً به مخالفت میپردازد.
 
آمریکا پس از اینکه به بهانه فعالیت های هسته ای، جمهوری اسلامی ایران را متهم به ساخت سلاح های هسته ای کرد و از این طریق محدودیت های زیادی را بر علیه کشور ما إعمال نمود در سالهای اخیر اما موضوع حقوق بشر در ایران را مورد توجه قرار داده است و این درحالی است که سیاست دولت آمریکا به جهت اسلام هراسی های تبلیغاتی که به انجام می رساند افزایش فشارهای بی سابقه بر مسلمانان مقیم این کشور میباشد!
 
در ادامه نیز در تلاش است تا با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم به ایران، کشورمان را بعنوان دولتی ضد حقوق بشر معرفی کند!
 
 آمریکا در اوج وقاحت خود سی ام خرداد 97 و دو روز بعد از اتهام نقض حقوق بشر به ایران توسط آمریکا، این کشور حتی از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم خارج شد تا نشان دهد تنها تا جائی پای قواعد حقوق بشری خواهد ایستاد که خوش‌آیند صهیونیسم بین الملل و منافع متجاوزانه خود باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451689

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451689/حقوق-بشر-آمریکایی-یعنی-نیل-منفعت-طلبی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir