۰
يك كارشناس مسائل اجتماعي و مذهبي چابهار:

ضرورت مقابله با مواد مخدر از طریق فرهنگ سازی/ ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر

كارشناس مسائل اجتماعي و مذهبي شهرستان چابهار گفت: همه باید از طریق فرهنگ سازی برای مبارزه با شیوع مواد مخدر در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم و بدون شك ریشه کن شدن مواد مخدر، نیازمند عزم و تلاش ملی است..
ضرورت مقابله با مواد مخدر از طریق فرهنگ سازی/ ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر
به گزارش چهاربهاران، موادمخدر و یا محرک به مجموعه مواد طبیعی و یا صنعتی اطلاق می شود که مهمترین ویژگی شان، تغییر خلق و ایجاد نشاط و آرامش موقت و گذرا است و با توجه به گذرا بودن این حالات، مصرف کننده برای به دست آوردن نشاط مجدد به مصرف مجدد روی می آورد و با تکرار مصرف روند اعتیاد شکل می گیرد.
 
عده ای بین چگونگی مصرف مواد تفکیک قائل میشوند و به اصطلاح خود را مصرف کننده تفریحی میدانند و به این افراد توصیه میکنم که به هیچ عنوان و لو تفریحی به سراغ مواد نروند چرا كه اولا به خاطر تاثیرات سوئی که بر مغز دارد و دوم به خاطر ایجاد یک خاطره خوشایند و ماندگار در ذهن انسان که باعث میشود انسان دائما با وسوسه مصرف مواد زندگی کند.
 
اعتیاد معضل جدی برای جامعه امروز
حجت السلام والمسلمین علی رشیدی كارشناس مسائل اجتماعي و مذهبي در گفت و کو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: جامعه ما امروز با آسیب‌های جدی و بسیاری وبسیار مهمی روبه‌رو است که بدون تردید بخش بزرگ این آسیب‌ها متوجه خانواده است.
 
وی افزود: متأسفانه مسئله جدی جامعه امروز اعتیاد و آسیب‌‌های آن است که متوجه خانواده است و باید باید راهای پیشگیری با آن شناسایی و رفع شوند و به این موضوع باید توجه ویژه‌ای شود.
 
وی با اشاره به اهمیت ویژه و اثرگذار خانواده در جامعه، بیان کرد: علاوه بر دوستان ناباب که تأثیر زیادی در اعتیاد جوانان دارند، عامل اصلی افزایش آمار اعتیاد عدم توجه صحیح خانواده‌‌‌ها بر رفتار فرزندان خوداست.
 
مصرف مواد مخدر در بین جوانان روز به روز افزایش می یابد
حجت السلام رشیدی با اشاره به خانواده هایی که در آن طغیان های مکرر روی می دهد عاطفه کودکان با مشکل مواجه می شود اذعان کرد: خانواده ها باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشند و بدانند که دوران بلوغ علاوه برتغییرات ظاهری فرزندانشان از نظر روحی هم دوران بی قراری هاست.

کارشناس مذهبی چابهار گفت: موثرترین عامل پیشگیری از اعتیاد نوجوانان خانواده است و اگر محیط خانواده ها سالم باشد فرزندان آن خانواده می توانند با اعتماد به نفس بیشتری بزرگ شوند و در آینده احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر دانست و ادامه داد: بسياري از جوانان به دليل نداشتن شغل و يا سرگرمي به سمت اين بلاي خانمان سوز روي مي آورند كه بايد مسئولين براي جلوگيري از گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه چاره اي بيانديشند.
 
حجت السلام رشیدی خاطرنشان کرد: من بر اين باورم که نمي‌توان به اعتياد صرفاً به عنوان يک جرم اجتماعي يا يک ناراحتي جسمي و رواني نگاه کرد زيرا دين، انسان را شاداب و سرحال نگه مي‌دارد، ايمان به خدا روحيه انسان را تقويت مي‌کند و وجود انسان را سرشار از لذت مي‌کند و اين ويژگي‌ها آن‌قدر غني است که هيچ خلأيي براي اينکه انسان به سمت اعتياد کشيده شود، وجود ندارد.

انتهای پیام/ ف

 
 
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 451681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *