۰

کلنگ ساخت مدرسه خیری روستایی چابهار به زمین زده شد

کلنگ ساخت مدرسه خیری روستای وشنام دری چابهار با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی و قشرهای مختلف مردم به زمین زده شد.
کلنگ ساخت مدرسه خیری روستایی چابهار به زمین زده شد
به گزارش چهاربهاران، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در حاشیه این مراسم گفت: این مدرسه در 6 کلاس درس برای استفاده 187 دانش آموز و در زمینی به مساحت دو هزار و 400 مترمربع ساخته می شود.
غلامرضا مجیدی افزود: برای ساخت این مدرسه 270 میلیون تومان اعتبار توسط یکی از خیران نیک اندیش هزینه می شود.
وی بیان کرد: چابهار از نظر فضای آموزشی استاندارد محروم ترین شهرستان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است، به طوری که تمام مدارس دو شیفته فعالیت می کنند و دانش آموزان دو  برابر استاندارد در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهر چابهار 48 سانتی متر مربع و در مجموع بخش های مرکزی، پلان و دشتیاری یک متر و 87 سانتی متر مربع است.
فرماندار چابهار تصریح کرد: ساخت بیش از دو تا سه هزار کلاس درس جدید در این شهرستان ضروری است که تحقق این امر ورود خیران و کمک خارج از نوبت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان را می طلبد.
مجیدی برقرسانی و خرید انشعاب برق، تامین آب مدارس، حصارکشی، نوسازی و استاندارد سازی مدارس فرسوده و نامناسب را خواستار شد و افزود: دانش آموزان محروم چابهار نیازمند توجه بیشتر برای تحویل لوازم التحریر، کیف و کفش در سال تحصیلی جدید هستند.
وی همچنین ارتقای سرانه فضای آموزشی به حدود چهار تا پنج مترمربع را خواستار شد.

انتهای پیام/
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 451666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *