۰

عدم استقبال مردمی از تنها مجتمع سینمایی چابهار/ پیشانی اقتصادی کشور سینمای استاندراد ندارد

شهرستان چابهار با وجود پیشرفت های اقتصادی متاسفانه در زمینه فرهنگ و هنر نتوانسته جایگاه مناسبی پیدا کند به طوری که دارای سینمای استاندارد نیست و از تنها مجتمع کوچک سینمایی شهر نیز استقبال نمی شود.
عدم استقبال مردمی از تنها مجتمع سینمایی چابهار/ پیشانی اقتصادی کشور سینمای استاندراد ندارد
به گزارش چهاربهاران فرهنگ و هنر علاوه بر گسترش نشاط در جامعه باعث رشد، توسعه فرهنگی و آگاه سازی می شود در صورتی که فیلم هایی با مضامین هنری و اجتماعی کاربردی پخش شود.
یکی از معضلات اجتماعی چابهار عدم استقبال از تنها مجتمع سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد واقع در گلشهر بود به طوری که نتوانسته جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا کند و با وجود تبلیغات و پخش فیلم های بروز رو به تعطیلی کشیده شده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: با وجود خریداری فیلم های مطرح کشور مانند محمد رسول الله (ص)، از مجتمع سینمایی ساحل چابهار استقبال نشد و برخلاف نهادینه شدن فرهنگ تماشای فیلم های بروز در شهرهای بزرگ کشور، این مورد به یک فقدان فرهنگی در شهرستان بدل شده است.
محمد امین محمدی با اشاره به خرید فیلم های بروز کشور به صورت شرکتی افزود: با توجه به اینکه هزینه های میلیونی برای خرید فیلم های سینمایی توسط شرکت مورد قرارداد با اداره فرهنگ و ارشاد چابهار پرداخت شده است ولی این روند سیر نزولی داشته و مردم استقبال نکردند.
وی با اشاره به نبود سینما در منطقه آزاد ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار با توجه به هتل سازی های صورت گرفته موظف است اقدام به ساخت سینمایی با ظرفیت بالا کند ولی متاسفانه این مورد تحقق نیافته و پیشانی اقتصادی کشور به لحاظ فرهنگ سینمایی در مضیغه و تنگنا قرار گرفته است.
یکی از جوانان چابهاری در گفت‌وگو باچهاربهاران اظهار داشت: شاید یکی از مواردی که جوانان چابهاری برای پر کردن اوقات فراغت به آن نیازمندند داشتن سینمایی استاندارد می باشد به طوری که سینما ساحل کنونی چابهار کیفیت و بازدهی مناسب را برای پخش فیلم ندارد.
مصیب جدگال افزود: دریا و منطقه آزاد از جمله تفریحاتی است که اگرچه شاید برای مسافران چابهار بسیار جذاب به نظر برسد، اما برای جوانان چابهاری بسیار تکراری شده است و در چنین شهری محلی همچون یک سینما می‌تواند نقش موثری در پر کردن سالم اوقات فراغت مردم و به ویژه فشر جوان داشته باشد.
وی با اشاره به مجتمع سینمایی ارشاد گلشهر چابهار خاطرنشان کرد: البته سینمایی که تنها نام سینما را یدک بکشد فایده چندانی ندارد چرا که تنها سینمای این شهرستان به ندرت از محیطی پویا و فیلم‌های به روز بهره‌مند است و امیدواریم مسولان فرهنگی در این زمینه چاره‌اندیشی جدی داشته‌ باشند.
​هنر و سینما قادر است جامعه ای پویا به لحاظ فرهنگی ایجاد کند به طوری که تماشای یک فیلم با مضمون اجتماعی سالم می تواند در افراد تاثیر پذیری و تقلید اخلاقی داشته باشد.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 451655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *