سردرگمی معتادان صنعتی و متکدیان فاقد شناسنامه در سطح چابهار

27 خرداد 1397 ساعت 8:57

شهرستان چابهار با بیش از ۱۰ هزار معتاد صنعتی به تورم در نرخ اعتیاد رسیده است به طوری که نیازمند رسیدگی کارگروه ویژه دولتی برای حل این بحران می باشد تا از وقوع مشکلات اجتماعی بیشتر جلوگیری شود.


به گزارش چهاربهاران متکدیان و معتادان باید با روش هایی هدفمند و دوره های کوتاه تا بلند مدت سالم سازی و به جامعه پاک خود برگردند ولی به نوعی غفلت و یا شاید مشکلات سیاسی و اقتصادی توسط دشمن فضایی را ایجاد کرده تا برخی از مردم ناتوان و بعضاً ناآگاه در جامعه ضربه بخورند.
شهرستان چابهار به عنوان پیشانی توسعه اقتصاد کشور شناخته می شود بنابراین وجود فاکتورهایی چون منطقه آزاد، بنادر و کشتیرانی و صیادی و شیلات دارای ظرفیت های زیادی برای اشتغالزایی می باشند که تاکنون یا نادیده گرفته شده اند و یا شرایط کارآفرینی و اشتغال زایی پایدار فراهم نشده است.
یکی از متکدیان چابهار در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: در روستای پیچند کوههای اطراف قصرقند زندگی می کردم و به دلیل خشکسالی مجبور به مهاجرت به چابهار شدم، فاقد فرزند و شناسنامه ام در حالی که پیر و از کارافتاده ام هیچ منبعی برای معیشت زندگی ندارم.
ابراهیم وارسته افزود: اگر شناسنامه دریافت می کردم مطمئنا بسیاری از مشکلات زندگی ام حل می شد به طوری که تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات و کمک های دولتی برخوردار می شدم ولی دستم از آسمان و زمین کوتاه شده است.
رئیس بهزیستی چابهار در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: افراد هر شهری می بایست تحت پوشش ادارت همان شهر قرار گرفته و به زندگی باز گردند و برای مهاجرت به شهری دیگر به صورت مکاتبه و بعضاً سیستمی انتقال می شوند.
حسن تاوانه افزود: ما بر این عقیده هستیم که معتاد بیمار است و در طرح اجرای جمع آوری معتادان متجاهر، این افراد را با چوب قانون، راهی مراکز درمانی می کنیم همچنین رها شدن افراد بهبود یافته پس از سپری شدن دوره درمانی مشخص شده، از دلایل اصلی بازگشت به معضل اعتیاد و لغزش آن ها است.
وی با اشاره به افراد تحت پوشش بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر از افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی در این شهرستان زیر پوشش اداره بهزیستی می باشند که خدمات دهی بهینه به این افراد نیز نیازمند نگاه مثبت و جهادی مسئولان کشوری است تا آنهایی که فاقد شناسنامه اند با تصمیم گیری هدفمند به زندگی بازگردند.
یکی از معتادان صنعتی سطح شهر چابهار به چهاربهاران گفت: از نیکشهر به چابهار آمده ام و دارای خانواده و فرزند می باشم ولی به شیشه و کریستال معتاد شده ام و اکنون با جمع کردن کارتن از زباله دانی های چابهار خرج عملم را درمی آورم.
ر.ت با اشاره به ندامت خویش از این بلای خانمان سوز افزود: تا زمانی که اعتیاد نداشتم از زندگی لذت می بردم ولی با اعتیاد علاوه بر از دست دادن خانواده و سلامتی خویش بلکه خودم را از دست داده ام و به گونه ای مرده متحرک می باشم.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/


کد مطلب: 451644

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451644/سردرگمی-معتادان-صنعتی-متکدیان-فاقد-شناسنامه-سطح-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir