۰

لاک پشت های سواحل چابهار ظرفیت های ناشناخته صنعت گردشگری

سواحل چابهار در نقاط مختلفی از سواحل خود دارای منظره شگرفی از جانداران دریایی نظیر لاک پشت های منحصر به فرد است که به نوعی صنعت نهفته گردشگری دراین منطقه تلقی می شود.
لاک پشت های سواحل چابهار ظرفیت های ناشناخته صنعت گردشگری
به گزارش چهاربهاران متاسفانه صنعت گردشگری در چابهار از حیث دریایی چه گردشگری و سفرهای دریایی با قایق های حرفه ای و چه از لحاظ شناساندن جانداران دریایی نظیر لاک پشت، دلفین، خرچنگ، کروکودیل‌های بومی و مرغان زیبای دریایی جایگاه خود را پیدا نکرده است.
اینکه شرایط ویژه و بکر این منطقه توسط مسئولان به لحاظ فراهم شدن جایگاههایی منطقه ای جانداران دریایی و تبلیغات آب و هوای سواحل جنوب سیستان و بلوچستان در سطح کشوری و جهانی مورد بی مهری قرار گرفته است.
یکی از تورلیدرهای چابهار در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بیش از 250 تا 300 جاذبه تاریخی، تفریحی و گردشگری دارد و قابلیت های بی شمار آن در حوزه گردشگری شرق کشور شگفت انگیز است.
عبدالغنی روستایی با اشاره به گردشگری دریایی چابهار افزود: گواتر يكي از زيباي ترين سواحل ايران زمين را به خود اختصاص داده، جنگل های حرا از يك طرف، جز و مد زيبا از سویی ديگر و حركت خرامان خرامان خرچنگ ها بی شمار بر ساحل شنی و گاها لاک پشت ها در اوایل تیرماه اين خطه از چابهار، زيبايی چنداني بخشيده است.
وی با اشاره به کمبود زیر ساخت ها در گواتر ادامه داد: گواتر به واسطه قرار گرفتن در مجاورت جنگل های حرا يكی از مناطق حفاظت شده محيط زيست به شمار می رود آغاز اين خليج در سمت خاوری دماغه جيوانی است و پايان آن در سمت باختر در نقطه‌ای به نام پسابندر است که متاسفانه زیرساختی در خور خود ندارد.
رئیس اداره محیط زیست چابهار در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: مار های دریایی و لاک پشت ها برای تخم گذاری در فصل کنونی به دریای چابهار مهاجرت می کنند ولی برخلاف این خزندگان؛ پرندگان در نیمه دوم امسال به چابهار مهاجرت می کنند.
اشرف علی حسینی با اشاره به ارتباط ارتقا زیرساخت های گردشگری دریایی با رونق اقتصادی منطقه افزود: در حال حاضر فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در چابهار آغاز شده است بدین منظور مهاجرت این خزندگان دریایی به سواحل مکران در محدوده چابهار آغاز شده است که با شناساندن چنین زیبایی های طبیعی به مردم می توان گردشگری پر سودی ایجاد کرد.
حسینی فصل مونسون را آغاز تغییرات جوی در دریای چابهار عنوان و تاکید کرد: فصل مونسون و بادهای موسمی در چابهار در حال آغاز شدن است و در طی این فصل علاوه بر افزایش ارتفاع امواج، هوای خنکتری را نسبت به هوای گرم این روزها شاهد خواهیم بود.
وی کمبود زیرساخت های گردشگری دریایی را ضعف بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت های نامحدود چابهار چه به لحاظ زیست محیطی در خشکی و چه به لحاظ دریای ناشناخته است و می تواند گردشگری و صنعت توریسم پرسودی ایجاد کند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 451642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *