۰
گزارشی از شکرانه عید فطر؛

عید فطر؛ نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام/ عید فطر جشن بازگشت انسان به‌سوی خداست

عيد فطر جلوه و نمادي از وحدت و اتحاد مسلمانان و نمایش اقتدار و همبستگی آنان و پاداش خدا به روزه داران است و همه مسلمانان در اقصی‌ نقاط جهان، اين روز با هر تفکر و اندیشه‌ای، آن را گرامی و مبارک می‌دانند.
عید فطر؛ نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام/ عید فطر جشن بازگشت انسان به‌سوی خداست
 به گزارش چهاربهاران، ماه پر فضيلت رمضان با همه خوبي ها و زيبايي ها به پايان رسيد و بايد نتيجه يك ماه روزه و عبادت هاي خود را در عيد با عظمت و بزرگ فطر از درگاه حق تعالي بخواهيم.
 
علي اي حال با پايان يافتن ماه پرفضيلت و پر خير و بركت رمضان و پس از 30 روز بندگي و عبوديت پروردگار متعال، صبح عيد سعيد فطر، روزهاي روزه داري در گرم ترين ماه سال به پايان مي رسد.
 
در واقع عيد فطر يكي از عيدهاي بسيار بزرگ جهان اسلام است كه براي آن جشن گرفته مي شود و غنچه هاي فطرت انسان نيز در اين عيد با سعادت شكوفا مي شود و در اين روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زكات فطريه نيز واجب است.

رنگ ها، زبان ها و آیین ها همه در این روز در پی ابراز محبت اند و از شگفتی های عید فطر مسلمان ها، پهن شدن بزرگترین سفره بخشش و نوازش فقراست. هر فرد سه وعده غذا، یا بهای خرید آن را به نیازمندان می دهد، البته از همان غذایی که در یک سال قبل بر سر سفره خود داشته است.

در هیچ کجای دنیا، دنیایی به زیبایی عید فطر مسلمان ها وجود ندارد که در آن بعد مهمانی خدا، باید نیازمندان را مهمان کرد و بانی بزرگ ترین سفره مهربانی  شد.

آری، رمضان حتی پس از خود نیز برای خواهان و دلدادگانش، برای عاشقان و همراهانش خوبی همراه دارد. رفیق نیمه راه نیست و تا هرجا که بنده بتواند و پروردگارش اجازه دهد راه را ادامه می‌دهد. با پایان مهمانی خدا، رفاقت بندگان و خالقشان تمام نمی‌شود، سخت‌تر و محکم‌تر از قبل خواهد بود و این گره محکم تضمین انسان ماندن و انسانیت کردن از فردای پس از عید است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 451640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *