۰

ساماندهی حاشیه نشینان جنگلوک درگیرودار وعده های بی عمل

مسئولین مسکن و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان مدت هاست خبر از ساماندهی حاشیه نشینان جنگلوک چابهار می دهند ولی نه تنها انتقالی صورت نگرفت بلکه بخشی از زمین ۵۵ هکتاری هم توسط زمین خواران تصرف شد.
ساماندهی حاشیه نشینان جنگلوک درگیرودار وعده های بی عمل
به گزارش چهاربهاران حاشیه نشینی بزرگترین معضل یک شهر محسوب می شود که علاوه بر مسدود کردن توسعه شهری چون چابهار به دلیل محصور بودن به دریا و کوه؛ باعث تورم قیمت زمین و مسکن شده است.
گرچه بسیاری از کارشناسان و بنگاه داران مسکن چابهار معتقدند عواملی چون دریا، منطقه آزاد و پیشرفت اقتصادی باعث افزایش روز افزون قیمت املاک در چابهار شده است ولی یقینا معیارهایی همچون حاشیه نشینی به نوعی گره های باز نشدنی در متناسب بودن نرخ املاک محسوب می شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جنگلوک چابهار باید به زمین ۵۵ هکتاری در نظرگرفته شده انتقال شود و زمین های متصرفی بعد از آزاد سازی بلافاصله تقسیم بندی و به اهالی جنگلوک واگذار شود.
ایوب کرد با اشاره به رشد بی رویه حاشیه نشینی در چابهار افزود: جلوی حاشیه نشینی را نمی توان گرفت و مردم روستاها به دلیل خشکسالی و نبود امکانات بالاجبار به شهرهای رجوع می کنند و تنها راه مبارزه با این معضل؛ افزایش رفاه نظیر برق رسانی، آب شرب و کشاورزی، امکانات آموزشی، راه مناسب و امکانات درمانی در روستاها می باشد.
وی جلوگیری از حاشیه نشینی را توسط مسکن و شهرسازی بیهوده توصیف و ادامه داد: جنگلوک چابهار دارای هیچ گونه امکانات مشابه با سایر نقاط شهر نیست و مردم این منطقه نیازمند انتقال به زمین های درنظر گرفته شده می باشند که اقدامات مربوط در حال پیگیری است و بعد از تامین اعتبارات در این خصوص اقدام لازم انجام می شود.
یکی از اهالی جنگلوک در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: ما ده‌ها سال است که در این محدوده از حاشیه مشرف به دریای شهر زندگی می کنیم اما بدون کوچکترین امکانات به طوری که همه برق اهالی این منطقه سرقتی بوده، آبی برای خوردن پیدا نمی شود و با گالن و تانکر مجبور به خریداری آب هستیم در صورتیکه در چند متری این محدوده لوله های آب و فاضلاب شهر عبور می کند.
عنبر جدگال افزود: مسئولان مسکن و شهرسازی جنوب استان بالاخص چابهار در اتاق های اسپیلت دار خود نشسته اند و نه غم نان دارند و نه غم جان، به همین دلیل وضعیت قشر آسیب دیده را درک نمی کنند چرا یک مدیر باید سالیان سال برای انتقال اهالی این منطقه تعلل ورزد و کودکان و دختران ما در رنج و محنت بزرگ شوند.
وی با اشاره به کمک رسانی دولت به مناطق محروم سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما از بزرگان و معتمدین اهل سنت می خواهیم با مطالبه حقوق شهروندی مردم حاشیه نشین از مسئولان با جدیت بیشتر عمل کنند تا مشکلات پیش پا افتاده ساکنان جنگلوک به زودی رفع شود.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 451637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *