۰

بی توجهی به تخلفات جامعه فروشندگان و آموزشگاهها عاملی برای رکود و گران‌فروشی در چابهار

برخی از فروشندگان چابهار چه در قیمت و چه در نوع عرضه در حال تخلفند همچنین برای جریمه متخلفان در برخی موارد کوتاهی می شود که باعث بی عدالتی در جامعه خواهد شد.
بی توجهی به تخلفات جامعه فروشندگان و آموزشگاهها عاملی برای رکود و گران‌فروشی در چابهار
به گزارش چهاربهاران اگر اصناف، اتحادیه های، سازمان صنعت و معدن، فنی و حرفه ای و بازرسان بهداشت وظایف خود را در رابطه با فروشندگان و آموزشگاه داران به درستی، مستمر و بدون نقص انجام دهند مطمئنا جامعه ای منسجم تر شکل گرفته و فرامین اسلامی برای کسب مال حلال به خوبی انجام می شود.
میوه فروشان شهر چابهار سبزیجات را بسته بندی کرده و بسته ای می فروشند در صورتی که بر طبق قانون باید کیلویی به فروش رسد، این مورد تنها در مورد سبزیجات صدق نمی کند به طوری که تخم مرغ هم به صورت دانه ای به فروش می رسد و مغازه داران از از عرضه کیلویی این محصول خودداری می کنند.
همچنین متخلفانی که در تخلف خود محرز شده اند و شاکی رضایت نداده است با لابی گری و اجرا شدن روابط توسط مسئول مربوطه به جای ضوابط تبرئه شده و به تخلفات خود ادامه می دهند.
متقاضی مدرک آرایشگری بانوان که به یکی از آموزشگاه های چابهار مراجعه کرده بود در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: بعد از ثبت نام برای دوره آرایشگری در یکی از آموزشگاههای چابهار و واریز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار بر این بود تا مربی آموزشی از تهران برای دوره حاضر شود ولی چیزی غیر از این مورد اتفاق افتاد.
اسماء میری با اشاره به حضور مربی بومی بدون مجوز آرایشگری برای آموزش افزود: بعد از چند جلسه آموزش مشخص شد فرد مورد نظر فاقد تخصص کافی آرایشگری ست و متقاضیان با انصراف از آموزش خواستار بازگرداندن مبالغ واریز شده شدند.
وی با اشاره به شکایت از مربی در اتحادیه، بازرگانی و فنی و حرفه ای ادامه داد: بعد از پیگیری ها انجام شده مبلغ واریز شده از آموزشگاه پس گرفته شد ولی هیچ جریمه و برخورد قانونی با مربی بدون مجوز آموزشی صورت نگرفت و متخلف می تواند مجددا با این نحوه برخورد به راحتی اشتباهاتش را تکرار کند.
​متقاضی آرایشگری خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه باید بجای در نظر گرفتن روابط بیشتر در ضوابط و قوانین پایبند باشند و در حین جوابگویی به شاکی سعه صدر از خود نشان داده و جانب داری نکنند.
رئیس فنی و حرفه ای چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: آموزشگاههای آزاد در رشته های مختلف که مدارک خود را این نهاد دریافت کرده باشند مطمئنا تحت نظارت فنی و حرفه ای بوده و عملکردشان تحت بررسی قرار خواهد گرفت.
مهرداد اولیایی با اشاره تذکر شفاهی و کتبی شخص آرایشگر افزود: شخص آموزش دهنده مجوز قانونی را کسب نکرده بود ولی در دوره دریافت مجوز بوده لذا برای رضایت شکات، مبلغ دریافت شده از متقاضیان به طور کامل پس داده شد.
وی ضمن درخواست از افرادی که به صورت مبتدی آموزشی به آموزشگاههای آزاد مراجعه می کنند عنوان کرد: قبل از واریز هر مبلغ و عقد قرار داد نسبت به شناسایی و رؤیت مدرک آموزش دهنده چه در زمینه مجوز و چه در زمینه مربی گری اطمینان کامل حاصل کنند تا از بروز اختلافات اینچنینی جلوگیری به عمل آید.
​رئیس فنی وحرفه ای چابهار خاطرنشان کرد: در برخی از موارد آموزشگاههای مربوطه به دلیل داشتن سابقه خوب با تذکر مبرا می شوند ولی در صورت تکرار چنین مواردی به صورت کتبی و جریمه سنگین متنبه خواهند شد هر چند که متقاضی مربوطه خواستار برخورد شدیدتر با مربی باشد.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 451633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *