گزارشی از پرتماشاگرترین رویداد ورزشی در دشتیاری،

جام رمضان؛ مسابقاتی از جنس محرومیت و سادگی

22 خرداد 1397 ساعت 11:55

مسابقات فوتسال جام رمضان چابهار یکی مهم ترین مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و روستاها است که هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می شود و ورزش دوستان زیادی با شور و هیجان نتایج این مسابقات را دنبال می کنند.


به گزارش چهاربهاران، یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام رمضان در شهرهای کوچک و بزرگ است که با تداوم برگزاری آن، به پای ثابت شب های این ماه مبارک تبدیل شده است.
مسابقات فوتسال جام رمضان چابهار یکی مهم ترین مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و روستاها است که هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می شود و ورزش دوستان زیادی با شور و هیجان نتایج این مسابقات را دنبال می کنند.
این مسابقات به همت هیئت فوتبال شهرستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و روستاها برگزار می شود که نگاه ویژه مسئولین را برای بهتر برگزار شدن این مسابقات می طلبد.

ورزش حوزه ای گسترده و ارزشمند برای اوقات فراغت جوانان است
ورزش و تندرستی را عامل اصلی جلوگیری نسل جوان در ورود به اعتیاد است؛ با گسترش فضاهای ورزشی و ایجاد زمینه مناسب برای ورود جوانان در عرصه ورزش می توانیم استعداد های فراوانی را کشف و آنها را به ورزش قهرمانی معرفی کنیم.
روستاها با تهدید جدی و اماکن امن جهت نفوذ قاچاق مواده مخدر قرار گرفته است با گسترش فضای ورزشی باید از ورود جوانان در دام اعتیاد جلوگیری کنیم.
در ایام ماه مبارک رمضان مسابقات ورزشی فوتبال، مینی فوتبال و فوتسال جام رمضان در روستاهای شهرستان چابهار شور و هیجان زیادی برای جوانان در بردارد که حضور دهیاری ها و بخشداران در ایجاد و منابع مالی این مسابقات می تواند در این ایام در روحیه مردم ایجاد کنند.

مسابقات جام رمضان فرصت مغتنم برای شناسایی استعدادهای برتر
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار اظهار کرد: باید از فرصت مسابقات فوتبال جام رمضان برای شناخت استعدادهای برتر و ظرفیتهای رده های سنی پایه و توسعه کیفی ورزش شهر و روستا بهره گرفت.
عمربلوچ در حاشیه برگزاری مسابقات جام رمضان به خبرنگار چهاربهاران گفت: ورزش فوتبال در روستاهای شهرستان چابهار از استعداد و ظرفیت های بسیار در رده های سنی گوناگون برخوردار است که با برگزاری رقابتهای جام رمضان فرصتی برای شناخت این ظرفیتها فراهم می شود.

 استقبال گسترده جوانان روستایی از بازیهای رمضان
وی افزود: با توجه به استقبال خیلی خوب جوانان، ورزشکاران و دوستداران ورزش از رقابت های فوتسال جام رمضان در دشتیاری این مسابقات نسبت به سالهای قبل به میزان قابل توجهی رشد داشته است.
بلوچ ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاها امسال این مسابقات در هشت روستای مختلف از جمله شهرنگور،  روستاهای نوبندیان، دلگان، بالادسرکوپ، بریس، سندنورمحمد، ککسوچ، گرمبیت برگزار شد.
وی بیان کرد: امسال ١٠ روستا با محوریت مرکز و دارای جمیعت، زمین های ورزشی این روستاها به امکانات اولیه  تجهیز می شوند و تا چند روز آینده استارت این کار زده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار از افتتاح دو طرح ورزشی در روزهای آینده خبر داد و گفت: دو چمن مصنوعی در سال٩٧ برای بخش دشتیاری در نظر گرفته شده  که یک چمن در روستای درگس که در روز های اخیر نصب و چمن روستای نوبندیان هم در حال مناقصه است که این دو طرح همزمان افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

جام رمضان، پرتماشاگرترین رویداد ورزشی در دشتیاری است
در منطقه دشتیاری، جام رمضان یکی ازمعتبرترین جام ها است که در ردهٔ مردان برگزار می‌شود. این مسابقات از سال ۱۳۸۰ به طور مرتب و هر سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های  ۷۸-۷۹ و به علت  نداشتن برق کافی برگزار نشده‌است.
این مسابقات در طول ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشا در زمین های چمن مصنوعی در مناطق شهری و همچنین روستاها به صورت دوره ای برگزار و در پایان به تیم های برتر در هر رد سنی جوایزی تعلق می گیرد.
استقبال پر شور تماشاگران از این مسابقات به حدی بود که بسیاری از ورزش دوستان در سکوهای تماشاگران به صورت ایستاده بازی ها را دنبال می کنند.

انتهای پیام/ ف


کد مطلب: 451629

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451629/جام-رمضان-مسابقاتی-جنس-محرومیت-سادگی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir