۰

ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۳۵ هزار تن کالا ظرف یک روز در چابهار

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات برای نخستین‌ بار حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از مرز ۳۵ هزارتن در یک روز گذشت.
ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۳۵ هزار تن کالا ظرف یک روز در چابهار
به گزارش چهاربهاران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی اظهار کرد: طی دو روز گذشته کشتی کانتینری «پرارین» بزرگترین کشتی کانتینری که تاکنون در بندر چابهار پهلو گرفته وارد این بندر شد.
وی افزود: این کشتی به طول ۲۴۰ متر و عرض ۳۳ متر با ظرفیت ۳۳۰۰ TEU (کانتینر) است که پس از بارگیری از بنادر شرق دور و هندوستان وارد بندر چابهار شد و ۷۶۲ دستگاه کانتینر از محموله کشتی مذکور ظرف کمتر از ۳۰ ساعت در این بندر تخلیه شد.
معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تجهیزات تخلیه و بارگیری مناسب و تخفیفات قابل توجه در حقوق، عوارض و هزینه های وارده به کشتی ها، آمادگی لازم برای ارائه خدمات پهلوگیری و تخلیه و بارگیری به خطوط مستقیم کشتیرانی به بندر چابهار فراهم شده است.
وی گفت: با جابجایی خطوط انتقال لوله از اسکله های قدیمی بندر شهید بهشتی به اسکله شماره پنج این بندر، امکان پهلوگیری کشتی از ظرفیت ۳۰ هزار تن به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است که با ورود کشتی با آبخور ۱۰ طی روز گذشته عملیات تخلیه شناورها در اسکله مذکور آغاز شده است.
شهدادی خاطرنشان کرد: همچنین طی هفته گذشته نیز تجهیزات مجتمع های پتروشیمی با وزن هر نگله ۳۵۳ تن در بندر شهید بهشتی تخلیه شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 451627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *