رئیس پزشک قانونی چابهار خبر داد؛

افتتاح سرد خانه چابهار تا پایان عید فطر

20 خرداد 1397 ساعت 9:09

رئیس پزشک قانونی چابهار گفت: سرد خانه نگهداری میت چابهار با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان در صورت پایان عملیات برقرسانی تا پایان ماه رمضان افتتاح خواهد شد.


موسی رحمتیان در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر سرد خانه پزشک قانونی چابهار با چهار کشوی میت واقع در بیمارستان امام علی (ع) چابهار جوابگوی نگهداری اجساد نیست به طوری که برخی از اجساد بالاجبار وسط سردخانه رها شده اند.
وی با اشاره به رها سازی برخی از اجساد متکدیان به مدت طولانی در سردخانه افزود: به دلیل اینکه نبش قبر در دین مبین اسلام حرام است بنابراین برخی از اجساد بعد از عکسبرداری و نمونه برداری در سردخانه نگهداری می شوند تا بعد از مراجعه خانواده هایشان تحویل و تدفین شوند.
وی کفن و دفن میت در خانه های چابهار را نوعی فرهنگ بد توصیف و ادامه داد: اینکه مردم چابهار میت خود را در غسالخانه کفن و دفن نمی کنند و شخصا با استفاده از یخ نگهداری و در خانه هایشان به این عمل می پردازند که به یک فرهنگ بد تبدیل شده است همچنین غسالخانه شهر را به دلیل عدم مراجعه در کنار بقعه غلام‌رسول به تعطیلی کشانده است.
رئیس پزشکی قانونی چابهار عنوان کرد: سردخانه جدید چابهار با زیربنای ۱۸۰ مترمربع با ۱۲ کشور نگهداری جسد آماده بهره برداری شده و دیگر اجساد به دلیل نبود جای بر روی زمین نخواهند ماند.
وی در خصوص اجساد معتادان صنعتی خاطرنشان کرد: بعضی از جسد ها بعد از دو شبانه روز در بیابان یافت شده اند به طوری که معتاد صنعتی در گرمای شدید چابهار بعد از جان دادن در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار گرفته و متعفن شده‌اند که خود جای بحث دارد.
​خبرنگار: حامد رهبرکهخا
انتهای پیام/


کد مطلب: 451621

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451621/افتتاح-سرد-خانه-چابهار-پایان-عید-فطر

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir