۰

طنین «یا غَفَّارَ الذُّنُوبِ» در مساجد شهرستان چابهار/ شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است/ ليالي قدر قلب ماه مبارک رمضان است

شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است و توجه دل به خداوند متعال و شب‌زنده‌داری هدفمند به عنوان پاسداشت این لیالی است.
طنین «یا غَفَّارَ الذُّنُوبِ» در مساجد شهرستان چابهار/ شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است/ ليالي قدر قلب ماه مبارک رمضان است
به گزارش چهاربهاران، مراسم احیاء شب قدر بيست و يكم ماه مبارك رمضان در مسجد جامع شهرستان چابهار از ساعت 21 و 30 دقيقه آغاز و مراسم قرآن به سرگرفتن و ذکر دعای «بکیا الله» بخشي از برنامه هاي احياي شب بیست و یکم این مسجد بود که مردم با حالت تضرع و حضور قلب با خداوند متعال راز و نیاز می كردند.
 
مردم موحد و مومن در حالی که در یک دست قرآن کریم و دست دیگر را به نشانه دعا برداشته بودند در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث و الهی العفو سر دادند.
 
شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی وقرائت دعای پرفیض جوشن کبیر از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
 
در دومين شب قدر مملو از مومنان و ارادتمندان به عالم آل محمد(ع) بود، آنان که قدر شب قدر را می دانند، شبی که قلمها در وصفش می شکنند، زبانها از توصیفش قاصرند و عاقلان در فهم عظمت این شب مبهوت و متحیرند.
 
در این مراسم حجت الاسلام سیدمحمد موسوی به سخنراني پرداخت و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت مرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی(ع) قرائت کرد و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.
 
در ادامه این مراسم، عزادارن علي (ع) قرآن ها را بر سر گذاشته و خدا را به پیامبر بزرگوارش و 13 معصوم (ع) قسم دادند تا از سر تقصیرات آنان گذشته و حاجات آنان را برآورده سازد.
 
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب بيست و يكم ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) دومين شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب بود.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 451606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *