۰
گزارشی از قیامی که سرآغاز نهضت انقلاب شد؛

قیام ۱۵خرداد؛ تجلی حمایت آحاد مردم از حاکمیت دینی/ حماسه ۱۵ خرداد بزرگترين حادثه در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامی بود

قیام خونین 15 خرداد یکی از مهمترین و اساسی‌ترین حرکت‌ها برای به پیروزی انقلاب بود که مردم شهرهای مختلف به خصوص در ورامین با قیام خود راه پیروزی انقلاب را نشان دادند و اين قيام بعد از نيم قرن همچنان الگويي براي ديگر كشورهاي اسلامي است.
قیام ۱۵خرداد؛ تجلی حمایت آحاد مردم از حاکمیت دینی/ حماسه ۱۵ خرداد بزرگترين حادثه در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامی بود
به گزارش چهاربهاران، وقتی برگه های تاریخ را ورق می زنیم در لابه لای آنها مناسبت های فراوانی در تقویم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کنیم.

یکی از این روزهای پر افتخار نهضتی است که در پیروزی انقلاب مردمی ایران به رهبری امام خمینی قدس سره تاثیر بسزایی داشته که امروزه به قیام خونین15 خرداد شناخته می شود.

15 خرداد سال 1342 نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران شد و نشان از عرق ديني و ملي مردم بود و یادگاری است از پیوند معنوی توده هوای عظیم مردم کشور ما و نوعی واکنش است از احساس عمیق مذهبی انقلابی ملت عزیزمان ایران.
  
قیامی که تنی چند از علما به همراه مردم زجر کشیده و فقیر با تحمل سختی ها، این مبارزه را تا سرحد مرگ ادامه داده و سرانجام به پیروزی رساندند.
 
قیام 15 خرداد در مبارزات ملت قهرمان ایران، نهضتی جاودانه و برگ زرینی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به شمار می آید که در آن مردم با شجاعت، در صحنه مبارزه حق علیه باطل مشارکت داشتند.

قيام بزرگ 15 خرداد بزرگترين حادثه در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامي بود
کارشناس مذهبی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با بيان اينكه قيام عظيم و مردمي 15 خرداد نظام سلطنت را براي هميشه ريشه كن كرد و زمينه ساز پيروزي انقلاب شد، گفت: قيام خونين 15 خرداد سال 1342 يادگاري عظيم از پيوند معنوي توده هاي مردم با روحانيت بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی رشیدی با بيان اينكه قيام 15 خرداد به نهضت ديني و ملي غنا بخشيد، افزود: مهمترين نتيجه قيام خونين 15 خرداد سرنگوني رژيم شاهنشاهي و پيروزي انقلاب در 22 بهمن سال 57 بود.

وی با بيان اينكه اقتدار و عزت در حال حاضر ايران اسلامي در دنيا محصول قيام 15 خرداد است، بیان کرد: اساس قيام خونين 15 خرداد هدايت و رهاي بشر از ظلم، كدورت، هواي نفس شيطاني و تسلط آمريكا است و آزادمنشی عقلانی را پیگیری می‌کند.

فعال فرهنگی شهرستان چابهار تصریح کرد: شهداي قيام خونين 15 خرداد با احساس تكليف و مسئوليت در صحنه و ميدان حاضر شدند و بستر سرنگوني رژيم منحوس و ظالم شاه را رقم زدند و براي هميشه امام خميني(ره) اين روز را عزاي عمومي براي همه ملت اعلام كردند.

حجت السلام رشیدی با بيان اينكه امام خميني(ره) نقش بسيار مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند، خاطرنشان كرد: نقش بي بديل و بي نظير امام راحل به عنوان ركن اساسي رهبري بسيار مهم بود و چنانچه مديريت و رهبري اين امام بزرگ در همه عرصه ها سبب رسيدن اين انقلاب به بزرگي و عظمت شد و براي هميشه در تاريخ پر فراز و نشيب ايران اسلامي به يادگار ماند و جاودانه شد.
 
انتهای پیام/ ف
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 451601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *