۰

وعده و وعید راه حل آبرسانی به روستاهای چابهار نیست/ سازمان های دولتی با تمام ظرفیت خود وارد میدان عمل شوند

مدت زیادی از شروع اجرایی شدن طرح آبرسانی به روستاهای اطراف شهر ساحلی چابهار میگذرد و با اینکه حدود هشت سال پیش این طرح مهم شروع شده است اما همچنان شاهد آنیم که هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است و مسئولان مربوطه درحال دادن وعده و وعید هستند!
وعده و وعید راه حل آبرسانی به روستاهای چابهار نیست/ سازمان های دولتی با تمام ظرفیت خود وارد میدان عمل شوند
به گزارش چهاربهاران، بسیاری از روستاهای اطراف شهرستان چابهار این بندرگاه بزرگ در حسرت ابتدایی ترین و البته مهم ترین امکان زندگی خود یعنی آب به سر می برند!
 
انتظار بسیار سخت و طاقت فرساى این روستاهای محروم به هیچ وجه قابل باور نیست به طوریکه بعضا مردم بیشتر مناطق چابهار مجبورند از آب های جلبک زده در گودال ها و مانده بر روی زمین استفاده کنند که این بی توجهی و بی کفایتی از طرف مسئولان مربوطه چابهار به هیچ وجه قابل توجیه نیست و همه این مشکلات درحالی است که فقط با 14 کیلومتر لوله گذاری دیگر و انتقال آب از سد مستعد زيردان به آن روستاها میتواند به پایان برسد اما متاسفانه همچنان عملی نشده است و مسئولان مربوطه درحال دادن وعده و وعید هستند!
 
مسئولان مربوطه چابهار از جمله شخص نماینده مردم چابهار در مجلس که مردم به او اعتماد کرده و او را به عنوان نماینده خود به مجلس فرستاده اند تا در ابتدا مشکلات معیشتی و سپس اقتصادی آنها را حل کند و سازمان های دولتی کلان و غول پیکر از نظر اقتصادی که این بندر اقیانوسی را قبضه کرده اند تا کی میخواهند نسبت به آنچه کنار بیخ گوش شان درحال رخ دادن است بی توجه باشند؟ برخی از این سازمان ها برای حل این مشکل متاسفانه یا به هیچ وجه همکاری نمیکنند یا همکاری شان بسیار حقيرتر از ظرفیت هایی است که میتوانند وارد میدان کرده و مردم محروم منطقه را حداقل تا زمانی که لوله گذاری ها کامل شود یاری کنند.
 
جای بسی تأسف است که با وجود منطقه آزاد بودن این بندر استراتژیک و با وجود بودجه های بسیار هنگفت و میلیاردی که وارد این بندر میشود اما همچنان شاهد مشکلاتی بسيار پیش پا افتاده اما حیاتی مثل بی آبی در این مناطق هستیم.
 
رساندن لوله های آب از سد زيردان 261 روستای محروم اطراف چابهار درحالی به طول انجامیده است که طرح های آبرسانی در کل کشور از نظر تزریق بودجه و زمان اجرایی شدن جزو اولويت های ابتدایی مسئولان دولتی حاضر در آن مناطق است و این جای بسی تعجب است که چرا این طرح تا این حد به درازا کشیده است!؟
 
هر چند که رئیس شورای شهر چابهار عنوان کرده است: "پروژه آبرسانی سد زیردان به 261 روستای پایین دست هم اکنون توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در دست اجرا بوده که امید می رود تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته دولت آب مجتمع‌های یاد شده تامین شود"
 
اما متاسفانه حتی با اجرایی شدن این وعده که البته مسئول اجرایی کردن آن شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان شده است همچنان بخش های دیگری از اطراف چابهار به ویژه منطقه بزرگ دشتيارى از مشکل بی آبی رنج خواهند برد.
 
در این شرایط حیاتی انتظار مردم شریفی که در مناطق محروم اطراف چابهار درحال زندگی هستند از مسئولان دولتی و سازمان های غول پیکر این بندر ساحلی آن است تا مشکلات معیشتی این مناطق را نیز ببینند و با ظرفیتی معادل آنچه که برای آبرسانی موقتی و سیار مورد نیاز است تا زمانی که عملیات لوله گذاری به اتمام رسد وارد میدان عمل شوند و البته نماینده مجلس و دیگر نهادهای مسئول نيز با مطالبه گری مجدانه از دولت بودجه کافی جهت آبرسانی به تمام بخش ها و مناطق محروم این بندرگاه ساحلی را جذب کنند و به بودجه بندی قطره چکان و موقتی راضی نشوند چرا که در اینصورت نه تنها طی ماه ها که حتی طی سال های بعد نیز مردم این مناطق را در حسرت مایه حیات خود به انتظار خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ ف
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 451589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *