۰
خطیب نماز جمعه چابهار در خطبه های این هفته؛

خرید کالای تولید داخلی پیروزی در جنگ اقتصادی ست/ حماسه 15 خرداد نقطه عطفی در کامیابی انقلاب اسلامی بود

امام جمعه چابهار گفت: اگر امروز تولید داخلی را خرید کنید فردا برای کودکان خود اشتغال ایجاد خواهید کرد و مردم عزیزمان باید به سمتی بروند که خرید اجناس خارجی مشابه داخلی را تحریم کنید.
خرید کالای تولید داخلی پیروزی در جنگ اقتصادی ست/ حماسه 15 خرداد نقطه عطفی در کامیابی انقلاب اسلامی بود
به گزارش چهاربهاران حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: تزریق و پمپاژ ناامیدی مانند دروغ، ناتوانی و جنگ اقتصادی مایه یأس است و مردم ایران باید با تحریم اجناس و کالاهای وارداتی مشابه داخلی باعث شکست دشمن در اقتصاد شوند؛ تقوای امروز این است که جنس داخلی خرید کنید و ادارات باید با خرید تولید داخلی فرهنگ سازی کنند.
​وی با اشاره به شعار دروغین جنس فقط جنس خارجی افزود: روی تولید ما نشان ترکیه می زنند تا بهتر بفروش برسد خدا لعنت کند آن ملعون پهلوی که گفت جنس فقط جنس خارجی، اگر امروز تولید داخلی را خرید کنید فردا برای کودکان خود اشتغال ایجاد خواهید کرد.
وی با اشاره به جلسه اسبق رهبری با دانشجویان تاکید کرد: زندگی اشرافی گری کذایی را مقایسه کنید با جلسه ای را که رهبری با دانشجویان برگزار کردند و منتقد خود را در آغوش گرفتند و فرمودند من این حرف را قبول ندارم ولی این شجاعت را می ستایم و سه ساعت با لبخند و صبوری به صحبت 30 دانشجوی گوش فرادادند.
​حجت الاسلام موسوی تشریح کرد: در فرانسه یک مشت دانشجو اعتراض می کنند با چوب و چماق به جانشان می افتند ولی رهبر معظم ما با صبوری به شدیدترین انتقادات گوش کردند کجای دنیا و کدام رهبر چنین عمل زیبایی انجام می دهد یقینا معنای واقعی دموکراسی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با برگزاری چنین جلسه ای مشهود بود.
وی در خصوص حماسه ۱۵ خرداد عنوان کرد: آن روز سند مخالفت کشور با استکبار بود و باید آن روز را گرامیداشت به طوری که ا
رزش بیداری و حماسه آفرینی شهدای عظیم الشأن نهضت 15 خرداد در دفاع از امام راحل مرجعیت بزرگ اسلامی در اوج دوران ستم شاهی و غربت روحانیت با هیچ حادثه ای قابل قیاس و توصیف نیست.
خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: من نمی خواهم اساعه ادبی به ساحت معلمان کنم ولی در مدرسه ای در پایتخت کشور چنین تعرضی صورت گیرد مطمئنا باید به صورت جدی برخورد شود و سخت گیری گزینشی به دلیل اتفاق نیفتادن چنین مواردی است.
امام جمعه چابهار در خصوص ماه پر برکت رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان میدان مسابقه است برای به دست آوردن تقوا، عده ای نمره قبولی اعلا را می آورند و پیروز می شوند و یک عده هم از اطاعت خداوند تخلف می ورزند.
وی با اشاره به ۱۷ رمضان روز معراج حضرت رسول تاکید کرد: حضرت در معراج از خداوند پرسید ای پروردگار در روزه چه چیزی به مردم می رسد، فرمود روزه حکمت را در انسان برمی انگیزد و انسان حکیم به معرفت دست پیدا می کنند لذا زیارت اهل بیت با معرفت ارزش دارد، یک سلام با معرفت به ابا عبدالله الحسین علیه السلام ارزش دارد.
امام جمعه چابهار در خصوص لیالی قدر خاطرنشان کرد: شب های قدر از دوشنبه آغاز می شود و این شب ها خیلی باعظمتند، روایتی داریم از نبی مکرم اسلام که ماه رمضان سرور ماه هاست و شب های قدر سرور شب هاست.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/




 
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 451588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *