۰
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار انگیزه ای برای صادر کنندگان در حمایت از تولید داخلی

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در حال حاضر به دلیل مغایرت قوانین صادرات بین منطقه آزاد و اداره بنادر کاغذ بازی زیادی وجود دارد که در صورت تصویب این لایحه شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار انگیزه ای برای صادر کنندگان در حمایت از تولید داخلی
طاهره شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص لایحه الحاق دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: تجار چابهار با توجه به اینکه صادرات و واردات کالاهای اولیه را از طریق بنادر چابهار انجام می دهند و قوانین ترخیص کالا طبق تعرفه های سرزمین اصلی از بنادر انجام می شد بدین وسیله در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، عملیات تخلیه و بارگیری از بنادر با تعرفه و قوانین منطقه آزاد محاسبه خواهد شد.
​وی با اشاره به تحقق شعار سال طبق فرمایش مقام معظم رهبری افزود: اگر حمایت از کالای ایرانی صورت پذیرد مطمئنا اقتصاد کشور را توسعه می دهد و منطقه آزاد چابهار نیز بر همین اساس علاوه بر صادرات کالاهای داخلی و تولید داخلی؛ اکثرا بر روی وارداتی تمرکز کرده است تا بعد از فرآوری برای سود دهی صادر شود تا شاهد خروج ارز از کشور نباشیم و فرمایش رهبری در اقتصاد کشور بر کرسی نشیند.
​مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: افغانستان برای منطقه آزاد چابهار فرصتی بوده که باید بیشتر به آن توجه شود بدین صورت می توان با واردات کالاهای اساسی مانند مواد اولیه آهن آلات از مرز میلک شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان چه با فرآوری و چه بدون فرآوری در منطقه آزاد چابهار به کشورهای حاشیه دریای عمان صادر شود.
​وی در خصوص تصویب تعرفه های منطقه آزاد در بنادر تصریح کرد: در این صورت شاهد افزایش واردات کالاهای مورد نیاز و اساسی خواهیم بود که با کمبود آن در کشور مواجه ایم به طوری که برخی تولید کنندگان تشویق به واردات و در نتیجه صادرات بیشتر خواهند شد.
​شهرکی در خصوص فرایند فرآوری کالاهای اولیه تاکید کرد: پلی اتیلن و خشکبار مواد اولیه ای می باشند که به دلیل کمبود در برخی نقاط داخل کشور برای ساخت تجهیزاتی مانند تانکر نیازمند واردات اند و در صورت کاهش تعرفه در بنادر با افزایش واردات مسلما سوددهی و افزایش صادرات را در بر خواهد داشت که خود گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.
وی با اشاره به موافقت طرح الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در نشست شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: توسعه محدوده این منطقه و الحاق بنادر و شهر چابهار به آن سبب توسعه جنوب شرق کشور و تحول اقتصادی منطقه می شود.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 451582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *