۰

تاکید اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان برای انجام فعالیتهای اقتصادی در بندر چابهار

اعضای اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان برای انجام فعالیتهای اقتصادی و معادلات تجاری از طریق بندر چابهار تاکید کردند.
تاکید اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان برای انجام فعالیتهای اقتصادی در بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی متشکل از اعضای شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، در جریان سفر به چابهار ضمن بازدید از زیر ساخت ها و تجهیزات بندر «شهید بهشتی» چابهار با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.

با توجه به محدودیت های کشورهای (CIS) و افغانستان در دسترسی به آب های آزاد، ترانزیت کالا از بندر چابهار از نظر زمان و هزینه برای آن ها به صرفه است به طوری که در ۴ ماه گذشته ۴ هزار و ۷۲۰ دستگاه کانتینر پر به وزن ۱۱۰ هزارتن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

«کریم اکمامدوف» در این دیدار با بیان فرصت ها و پتانسیل های بندر چابهار تاکید کرد: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بوده است.

وی گفت: اعتقاد داریم که زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار فرصت بی نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصا کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورهای دیگر ایجاد کرده و در گام نخست در حال برنامه ریزی برای صادرات محموله‌های ۱۲۰ هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در بندرچابهار خاطر نشان کرد: استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای (CIS) و افغانستان به آب های آزاد است.

بهروز آقایی با اشاره به آغاز فعالیت های ترانزیتی از طریق بندر چابهار طی چهار ماه گذشته تاکید کرد: آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه های فرآوری کالا در بندر چابهار وجود دارد.
 
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 451578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *