۰

اجحاف نیروی انتظامی چابهار در جمع آوری معتادین صنعتی

معتادان صنعتی شهرستان چابهار در گلوگاه های مرکزی و حاشیه شهر نظیر کمب و محل پمپ بنزین دولتی در ملاعام اقدام به استعمال دخانیات صنعتی می کنند و خبری از پیشگیری ازدیاد معتادان در سطح شهر بوسیله نیروی انتظامی رویت نمی شود.
اجحاف نیروی انتظامی چابهار در جمع آوری معتادین صنعتی
به گزارش چهاربهاران مواد مخدر صنعتی مانند شیشه، کریستال، هروئین و کوکائین اثراتی چون توهم و ذهنیت‌زایی و تخیل تراشی پرقوت و پایداری دارند و همین زمینه اعمال و رفتار جنون‌آمیزی را در مصرف کنندگان ایجاد می‌کند اگر به آمار فجایع و جنایت‌هایی که در این سال‌ها، به علت اعتیاد به مواد صنعتی رخ داده توجه کنیم، پی می‌بریم بی‌اختیاری و توهم رکن اساسی در این رخدادها است که بسیار متاثر کننده است به طور مثال شخص متوهم، بچه خردسال خود را قربانی کرده یا وابستگان نزدیک خود را از پای درآورده است.
جامعه امروز در حال رنج کشیدن از این اتفاق است و عده‌ایی از فرزندانش، قربانی سودپرستی و منفعت‌خواهی قاچاقچیان و خیره سری و خام اندیشی خود می‌شوند.
​یکی از معتادان صنعتی سطح چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: دولت برای ترک ما هیچ حمایتی از خود نشان نمی دهد، پشتیبانی تنها ترک دادن نیست بلکه شغل از اولویت های نیازمان محسوب می شود ولی ما به همان ترک دادن هم بسنده می کنیم ولی خبری نیست.
​س.ج با اشاره به استعمال مواد مخدر از سنتی به صنعتی افزود: تریاک را ترک کردم و برای جبران خلا درونی خود به شیشه روی آوردم چراکه می گفتند شیشه چون مرفین ندارد، اعتیاد هم ندارد ولی افسوس که از چاله به چاه افتادم و امروز نیازمند حمایت دولت برای ترک مواد مخدرم چراکه خانواده ای برای حمایت ندارم.
​رئیس بهزیستی شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: طی مصوبه فرمانداری چابهار در جلسه ای که با حضور مسئولین مربوطه صورت گرفت مقرر شد نیروی انتظامی در جمع آوری معتادان صنعتی رها شده در شهر به بهزیستی کمک کنند و استعمال گران صنعتی را به بهزیستی تحویل دهد ولی تاکنون مبادرتی به نحو احسن صورت نگرفته است.
​حسن تاوانه با اشاره به تحویل تعداد محدودی از معتادان توسط انتظامی به بهزیستی چابهار افزود: افراد سپرده شده به بهزیستی توسط انتظامی بلافاصله به کمپ های ترک اعتیاد مورد قرارداد با بهزیستی تحویل داده شدند و به صورت رایگان و با هزینه دولتی بهزیستی از اعتیاد ترک داده شده اند.
​وی با اشاره به دلیل جمع آوری اجباری معتادین و ترک آنها ادامه داد: مشخصا معتادان به دلیل ناتوانی در تصمیم گیری به دلیل دز بالای مخدرات صنعتی قادر به ترک اعتیاد خودمختار نیستند و در حقیقت این جمع آوری توسط نیروی انتظامی، کمکی بزرگ به این قشر آسیب دیده تلقی می شود.
​تاوانه خاطرنشان کرد: آگاه سازی یکی از بزرگترین کمک های پیشگیرانه برای افزایش اعتیاد جوانان و نوجوانان است به طوریکه همه ارگان ها و بویژه مدارس باید آگاه سازی در خصوص اثرات خطرناک هریک از مواد مخدر صنعتی و سنتی را در راستای کار خود قرار دهند.
​انتهای پیام
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب: 451569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *