۰

تعلل راه و شهرسازی چابهار برای ساماندهی کمب/پاس کاری ادارت آب و فاضلاب شهری و روستایی برای لوله کشی

کمب چابهار به عنوان بزرگترین سکونت گاه غیر رسمی کشور با تعلل ادارت راه و شهرسازی و آب و فاضلاب روستایی در حاشیه شهرستان چابهار به قهقرا رفته است.
تعلل راه و شهرسازی چابهار برای ساماندهی کمب/پاس کاری ادارت آب و فاضلاب شهری و روستایی برای لوله کشی
به گزارش چهاربهاران بیش از 10 سال است که کمب چابهار به عنوان بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور توسط مسئولین نامگذاری شده است تا شاید دلیلی بر کم کاری ها اهمال مدیریت ضعیف ادارت مربوطه باشد.
شهرهای زابل، چابهار، کنارک و زاهدان بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند و زاهدان با بیش از 250 هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین، رکورد‌دار این شهرهاست اما اهمیت حاشیه‌نشینی بیشتر به چابهار برمی‌گردد که بزرگترین منطقه حاشیه‌نشین کشور در آن قرار دارد، چرا که به گفته مسئولان که البته آمار دقیقی هم ارائه نمی‌دهند، 40 تا 50هزار نفر از جمعیت 90 تا 100هزار نفری شهر چابهار در حاشیه زندگی می‌کنند که بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین یک شهر در کشور نسبت به جمعیت آن است.
​یکی از اهالی کمب چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: به دلیل کمبود آب در منطقه ما با وجود آن که شغل من کارگری است و حقوق چندانی نمی‌گیرم، مجبورم 2 هفته یک بار یک تانکر آب شرب به قیمت 25 هزار تومان بخرم که مشکلات بهداشتی بسیاری را در پی دارد.
​عذیر بلوچ با اشاره به قراردادهای مسکن و شهرسازی چابهار برای زمین های کمب افزود: هر متر زمین در کمب چابهار حدود 50 هزار تومان عوارض شهرسازی هزینه برمی دارد که قابل قبول است ولی مشکل اساسی رسیدگی ضعیف اداره مذکور به این منطقه است به طوری که کارشناس مسکن و شهرسازی هفته ای یکبار برای بازدید و ثبت اوامر اداری به کمب می آید که باعث کندی ساماندهی در منطقه شده است.
​دهیار کمب در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: حدودا 40 کیلومتر از معابر کمب بازگشایی شده است که باپیگیری های انجام شده و تخصیص تیربرق برقرسانی خواهد شد ولی پاس کاری ادارات آب و فاضلاب شهری و  روستایی درد مردم منطقه را دو چندان کرده است.
​سعید زین الدینی با اشاره به تعلل اداره مسکن و شهرسازی برای ساماندهی کمب ادامه داد: قراردادها و ساماندهی بوسیله راه و شهرسازی انجام می شود ولی با کندترین سرعت که داد بسیاری از مردم را درآورده است همچنین مردم برای لوله کشی منطقه به آب و فاضلاب مراجعه می کنند که بدون پاسخ به حال خود رها شده و مایوس بر می گردند.
​وی در خصوص آبرسانی به کمب افزود: مردم این منطقه با آب زیرزمینی امرار و معاش می کنند به طوری که با حفر پنج چاه 50 متری بوسیله هر تانکر به قیمت 25 هزار تومان آبرسانی می شوند و زندگی مرفه و بدون مشکل وجود ندارد.
​انتهای پیام

 
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 451567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *