۰
گزارشی از تب وتاب بازار ماه رمضان؛

گرانی بازار ماه رمضان باز هم مردم را غافلگیر کرد/ سفره کوچک تر مردم با گرانی ها درماه مبارک

گرانی، کاهش قدرت خرید، رکود و موضوعاتی از این دست که برای تک تک افراد جامعه این روزها ملموس است؛ مسئولان بدون چاره اندیشی به راه خود ادامه می دهند، درحالی که دراین میان سفره مردم هر روز کوچک تر و حسرت های بر دل مانده بیشتر می شود.
گرانی بازار ماه رمضان باز هم مردم را غافلگیر کرد/ سفره کوچک تر مردم با گرانی ها درماه مبارک
به گزارش چهاربهاران، افزایش یکباره نرخ ارز در کنار بی ثباتی قیمت ها و اعلام ارز تک نرخی 4200 تومانی از سوی دولت، دست به دست هم داد تا بازار ایران شرایطی متفاوت از گذشته را تجربه کند.

شنیدن اخباری از گرانی بی سابقه مصرف اقلام خوراکی خاص نظیر روغن، شکر، خرما و تخم مرغ و حتی در برخی موارد برنج، گوشت و مرغ در ماه رمضان با وجود اینکه برخی از مسئولان وعده کاهش قیمت ها را داده بودند؛ نگرانی های عمده ای را برای مردم موجب شد تا جایی که برخی دیگر اقدام به خرید نمی کنند، البته این عدم تمایل به خرید ناشی از نبود نقدینگی نزد بسیاری از اقشار جامعه است.

 هر چند بنا بر اعلام مقامات دولتی جریان تخصیص و تامین ارز در کشور طی دو ماه اخیر نه با اختلال که با کندی مواجه است اما همین نکته کافی بود تا برخی دست به افزایش قیمت ها زده و تلاش کنند از آب گل آلود موجود برای خود ماهی دست و پا کنند، اما دراین میان آنچه اهمیت دارد کاهش هر روزه قدرت خرید مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

انتظار مردم از مسئولان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات برخورد با عوامل گرانی و ایجاد ثبات قیمتی در آن است.

آنچه که واضح و نمایان بوده مردم ترجیح می دهند بیشترین مایحتاج خود را از مکان هایی خرید کنند که کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب تر می فروشند و تحت نظارت و کنترل بازرسان صنفی هستند و بر این اساس میادین میوه و تره بار، فروشگاه‎های زنجیره ای و سایر واحدهای صنفی که تخفیف های مناسبی قائل می شوند از استقبال مردمی بیشتری برخوردارند اما با توجه به اعلام برخی قیمت ها ضرورت دارد شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مسئولان گزارش کنند.
 
تشدید نظارت از سوی دستگاههای دست اندرکار و اتاق اصناف با توجه به تاکید دولت مبنی بر برخورد قانونی با متخلفان صنفی در ماه رمضان از اولويت هاي اصلي است.
 
در این میان مطالبه جدی مردم از دستگاهای مسئول تنظیم بازار و برخورد قاطع با متخلفان این حوزه است تا به این ترتیب تامین مایحتاج ضروری زندگی برای آنان ممکن شود.
 
تشدید موج گرانی در برخی از کالاها و خدمات در ایام ماه مبارک رمضان گرچه همخوانی چندانی با وعده های مسئولان برای تثبیت قیمت ها ندارد ولی به گفته عده ای از شهروندان کم فروشی و آب رفتن کیفیت محصولات مورد نیاز مردم نگرانی بسی بیشتری را برای آنان رقم زده است.

با وجود تمامی این دغدغه ها باید دید اقدام مسئولان چه خواهد بود،هر چند مطالبه جدی مردم ورود ضربتی دستگاه های نظارتی به حوزه کنترل بازار و برخورد قاطع با متخلفان است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 451544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *