۰

چشمی که از حمایت دولت به شعار امسال آب نمی خورد!

نامگذاری امسال نیز با نام حمایت از کالای ایرانی ادامه روندی است که تا رسیدن به نقطه مورد انتظار مسیری طولانی در پیش دارد و در اینصورت عدم حمایت دولت در روند بهبودی در اوضاع اقتصادی کشور ندارد.
چشمی که از حمایت دولت به شعار امسال آب نمی خورد!
 
به گزارش چهاربهاران، سال 97 در حالی توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که طی سال ها گذشته نیز این مفهوم به صورتی کاملاً روشن در نامگذاری ها مدنظر قرار گرفته بود.
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بدون حمایت از کالای ایرانی معنا و مفهومی ندارد و دو سال پیش نیز در تبیین شعار سال یکی از محورهای مهم آن حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی بود، در سال گذشته نیز «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در صورت تحقق منجر به افزایش تولید داخلی و کالای ایرانی می شود و لازمه چنین تحولی نیز حمایت از تولید داخل و کالای داخلی است.
بنابراین از یک نگاه نامگذاری امسال نیز با نام حمایت از کالای ایرانی ادامه روندی است که تا رسیدن به نقطه مورد انتظار مسیری طولانی در پیش دارد.
بعد از نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی طبق قرائن و شواهد موجود هیچ حمایتی از سوی دولت دوازدهم صورت نگرفته است و گویی اصلاح طلبان منتظرند تا همان برجام شکست خورده به سرانجام برسد که مشخصأ بی نتیجه خواهد بود.

وجود دلالان و عدم نظارت بر افزایش قیمت ها عامل تورم در چابهار است
رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تغییری در مورد شعار امسال در چابهار رؤیت نشده است نه آب و برق شرکت های تولید ارزان شده و نه تسهیلات کم بهره به کارگاه ها و کارخانه های تولیدی مذکور تخصیص یافته است.
ناصر جدگال با اشاره به تسهیلات ۱۸درصدی منطقه آزاد افزود: وام های با بهره بالا تولید کنندگان را برای وارد شدن به عرصه سرمایه گذاری پشیمان می کند و باید دولت دوازدهم وارد این عرصه از اقتصاد کشور شود.
رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار بیان کرد: زمانی دولت می تواند ادعای حمایت از کالای ایرانی را داشته باشد که محور برخی از اقدمات دولت حمایت از تولید و از جمله؛ افزایش منابع بانکی و مالی برای تولید و سهل الوصول بودن آن، فعال نمودن ستادهای پشتیبانی از تولید داخلی در استانداری ها باشد.
وی در خصوص واردات خرد شده برنج به چابهار افزود: در ابتدای امسال کارخانه های تولید برنج در چابهار که برنج نرم شده را از کشورهای همجوار وارد کرده و با دستگاههای چینی تبدیل به خمیر و در ادامه به برنج مبدل می کنند توسط اداره استاندارد به دلیل آفت زدگی مرجوع شد.
جدگال وجود دلالان و عدم نظارت بر افزایش قیمت ها را عامل تورم در چابهار دانست و تصریح کرد: زمانی که دلالان به عرصه تولید داخلی وارد شوند مانند خوره اقتصاد کشور را خورده و پول کشور را بی ارزش می کنند بدین گونه که کالای با کیفیت داخلی با قیمت غیرواقعی و گران به فروش می رسد که خریدار را به سوی کالای چینی سوق می دهد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 451536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *