۰
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

چابهار نقطه پیوند جدید همکاری ایران و چین در حوزه پتروشیمی است/از همکاری های جدید ایران و چین حمایت می کنیم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایران روابط دوستانه و بسیار گسترده و مهمی با چین دارد و این روابط در شرایط متفاوت بین المللی همواره تداوم داشته و تحت تاثیر سایر جریاناتی که در دنیا اتفاق افتاده قرار نگرفته است.
چابهار نقطه پیوند جدید همکاری ایران و چین در حوزه پتروشیمی است/از همکاری های جدید ایران و چین حمایت می کنیم
به گزارش چهاربهاران، مرتضی بانک در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار، شرکت جی جی سی، فدراسیون صنعت شیمی و پتروشیمی چین و مجتمع پتروشیمی نگین مکران اظهار کرد: حضور آقای لی شوشنگ Li Shousheng در این سفر بسیار حائز اهمیت است و این نشان دهنده اراده قوی دولت چین در توسعه همکاری ها با ایران است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری چین در منطقه آزاد چابهار افزود: ایران و چین از دوستان و همکاران بسیار قدیمی و موثر در منطقه هستند و روابط استراتژیکی که ایران و چین دارند می تواند الگوی بسیار خوبی برای همکاری های دوجانبه برای بقیه کشورها باشد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری به چین و تفاهمات در آن سفر نقطه عطفی در روابط دو جانبه دو کشور است و این تفاهم نامه در راستای توافقات کلان میان رؤسای جمهور ایران و چین است برای ما بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به همکاری های جدید ایران و چین در حوزه پتروشیمی بیان کرد: دولت ایران نسبت به توسعه همکاری ها با چین مطمئن و جدی است و چابهار نقطه پیوند جدید همکاری این دو کشور در حوزه پتروشیمی است و ما حمایت می کنیم.
بانک گفت: چابهار نقطه اتصال ایران به اقیانوس هند و کشورهای بزرگ آسیایی و جهان است هم چنین از طریق مسیر زمینی و ریلی نقطه اتصال و استراتژیک در کریدور شمال ـ جنوب مقدور می شود.
وی با اشاره به توسعه چابهار که یک بندر استراتژیک و همه جانبه است تصریح کرد: توسعه چابهار یکی از مهم ترین طرح های دولت در راستای طرح توسعه سواحل مکران است.
مشاور رییس جمهور افزود: دولت چین در حوزه اقتصادی سیاست های دقیقی دارد و طرح های بلند مدت و درازمدت دولت چین برای اقتصاد و حضور در اقتصاد جهانی مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد و پیوند روابط اقتصادی ایران و چین در چابهار می تواند روابط دوجانبه را بلند مدت و استراتژیک کند.
وی بیان کرد: دولت ایران مصمم است خط آهن چابهار و زاهدان به سرعت تقویت و اجرا شود چرا که در توسعه مبادلات تجاری چابهار بسیار موثر است هم چنین توسعه فعالیت های ریلی و جاده ای در این بخش از برنامه های جدی دولت است.
بانک اظهار کرد: خوشبختانه وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی برای چابهار برنامه های خوبی را در پیش گرفته اند به طوری که چند روز پیش توافق احداث خط لوله گاز بین شرکت نفت و شرکت پتروشیمی نگین مکران چابهار قطعی شد و این خط لوله به اجرای ساخت مجتمع پتروشیمی نگین مکران سرعت می بخشد.
وی با اشاره به اینکه چابهار می تواند نقطه مرکزی و محرک و پایلوت همکاری های مشترک ایران و چین باشد، گفت: شرکت های چینی که در چابهار در حوزه پتروشیمی سرمایه گذاری کرده اند در انتقال تکنولوژی و توسعه فعالیت های پتروشیمی در ایران نقش مهمی را ایفا می کنند.
انتهای پیام/


 
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 451453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *