۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار:

کشاورزی در چابهار برای 24 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: 12 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در شهرستان چابهار برای بیش از 24 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.
کشاورزی در چابهار برای 24 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است
غلامحسین بامبری در گفت‌وگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در بخش کشاورزی شهرستان چابهار سالیانه 80 هزار تن انواع محصولات پرارزش و متنوع باغی، 500 هزار تن محصولات زراعی، سبزی و صیفی فصلی و خارج فصل و گیاهان علوفه‌ای و بالغ‌بر چهار هزار و 936 تن انواع محصولات دامی باارزش اقتصادی تولید می‌شود .
وی تصریح کرد: سالانه 580 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان چابهار در صورت وجود آب و تداوم بارندگی‌های فصلی تولید می‌شود .
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: بیش از 100 هزار هکتار اراضی حاصلخیز مستعد کشاورزی در سواحل مکران و شهرستان‌های چابهار و کنارک وجود دارد و این‌درحالی است تنها 22 هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری، سبزی، صیفی و زراعی می‌رود و بقیه به دلیل بی‌آبی و خشکسالی هرچند ارزشمند و مستعد اما بلااستفاده هستند.
بامری بابیان این‌که بحران بی‌آبی هم‌اکنون سد راه توسعه ظرفیت‌های بی‌بدیل کشاورزی در سواحل مکران شده، گفت: برای عبور از این بی‌آبی طرح احداث یک گلخانه با فرآیند شیرین‌سازی آب دریا از مدت‌ها پیش در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد .
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 451439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *