۰

حمل و نقل عمومی چابهار در حال زنگ زدن!

با توجه به رشد جمعیتی قارچ گونه شهر بندری چابهار ، نبود حمل و نقل عمومی متناسب و عدم ساماندهی تاکسی های درون شهری برای شهروندان چابهاری به شدت قابل لمس است، که متاسفانه در آینده نه چندان دور موجب مشکلات حمل و نقل عمومی بسیار زیادی در این شهر زیبا می شود.
حمل و نقل عمومی چابهار در حال زنگ زدن!
به گزارش چهاربهاران، ایستگاهای اتوبوس نیز همانند خود اتوبوس های درون شهری در حال زنگ زدن هستند، به علت عدم ساماندهی متناسب ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ، از هر ۱۰ ماشین سطح شهر ۸ تا در حال کرایه کشی هستند(مسافر بر شخصی) و افراد بی بضاعتی که از پس هزینه های تاکسی دربستی بر نمی آیند مجبورا در گرمای سوزان چابهار زیر ایستگاه های زنگ زده مدت های زیادی منتظر بمانند و یا پیاده به آن محل بروند.
این وضعیت سالهای زیادیست که در این شهر  حاکم است به عنوان یک شهروند چابهاری تعدادی راهکار به مسئولین مربوطه ارائه می نمایم تا که شاید موجب بهبود این وضعیت نابسامان حمل نقل عمومی شهر بگردد.

با افزایش تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس کولر داره تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی سرعت تردد این اتوبوس ها را سرعت ببخشیم تا که شهروندان به جای استفاده از ماشین های شخصی و یا تاکسی های شهری که خود موجب ترافیک و آلودگی شدید در سطح شهر هستند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند همچنین فاصله ایستگاه ها  از همدیگر متناسب باشد و با توجه به اینکه چابهار یک شهری آفتابیست ایستگاه ها طوری بازسازی شود که شهروندان بتوانند در این گرما زیر سایه مناسب منتظر بمانند، متاسفانه ایستگاه های فعلی اصلا اینگونه نیستند.

نصب سامانه ای در ایستگاه های اتوبوس که زمان رسیدن اتوبوس بعدی را اعلام کند که موجب نظم بیشتر و افزایش کارای این ناوگان می شود.

تعدادی اتوبوس در بلوار‌های فرعی شهر (مثل توحید و قدس) قرار داد تا شهروندان بیشتری بتوانند از این ناوگان استفاده ببرند.

 همچنین تاکسی های خطی در مسیر های مختلف تعریف کرد که موجب کاهش هزینه های تردد در سطح شهر برای شهروندان خواهد شد.

 یک پیشنهاد دیگر برای نظارت بهتر به کرایه تاکسی ها،که متاسفانه با وجود مسافربرهای شخصی که دلخواه تعرفه تعریف میکنند، با ایجاد یک سامانه تحت وب همراه با اپلیکشن مربوطه، شهروندان می توانند با کمترین زمان شکایت خود را از طریق اپلیکشن ثبت و پیگیری کنند.

در کل  مسئولین مربوطه می توانند از شهرهای که حمل و نقل عمومی موفق تری دارند الگو برداری کنند و یک مقدار ناچیزی هم کارشناسی و خلاقیت اضافه اش کنند در نهایت می توان خدمتی بسیار بزرگی به شهروندان شهر زیبای چابهار کرد.

انتهای پیام/

 
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 451427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *