رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری:

سریال تلخ بی آبی در دشتیاری پایانی ندارد/ وضعیت بی آبی به وضع هشدار رسید

28 فروردين 1397 ساعت 10:49

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر و تشدید خشکسالی در این منطقه سبب شده است است وضعیت بی آبی به وضع هشدار برسد.


منصور امیری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره بر معضل بی آبی در دشتیاری اظهار کرد: جمعیت بالا و پراکندگی روستاها در بخش دشتیاری کار آبرسانی سیار در بخش را با مشکل مواجه کرده و روزانه ١۵ لیتر در گرمایی ۴۵ درجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی افزود: دولت هم در تشدید بحران بی آبی و خشکسالی بی تأثیر نیست وبستن آب سد زیردان بر روی مردم دشتیاری و نابودی اکوسیستم منطقه نقش دولت دراین سریال پر رنگ بوده است.

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری تصریح کرد: بعضی از پیمانکاران توزیع آب سیار ماههاست که مطالباتشان را دریافت نکردند و این باعث شده است دود به چشم مردم برود.

وی با بیان این مطلب که بخش دشتیاری با موقعیت مناسب در کنار دریای عمان قرار دارد گفت: جایگاه مناسبی برای برخورداری استفاده از آب دریا برای مردمان دشتیاری موجود است اما ایجاد آب شیرین کن در این منطقه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و مردم نیز منتظر پاسخ دلیل بر این مسئله هستند و دولت هم باید در این مورد شفاف سازی کند.

امیری بیان کرد: هرچند سریال تلخ بی آبی برای مردم دشتیاری تکراریست اما در مورد این سریال باید هشدار داد و از تکرار آن جلوگیری کرد واقعا جای تأسف است استانهای همجوار برای شیرین سازی آب دریا عمان خط و نشان میکشند اما مسئولین استان برای منطقه دشتیاری که در ساحل آن قرار دارد هیچ تدبیری تاکنون اندیشیده نشده است.

وی درپایان خواستار سریع رفع این مشکل شد و خاطرنشان کرد: امید است مسئولین در شهرستان برای معضل بی آبی به صورت فوق العاده پیگیری کنند و بحران بی آبی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 451410

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451410/سریال-تلخ-بی-آبی-دشتیاری-پایانی-ندارد-وضعیت-وضع-هشدار-رسید

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir