۰
رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری:

سریال تلخ بی آبی در دشتیاری پایانی ندارد/ وضعیت بی آبی به وضع هشدار رسید

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر و تشدید خشکسالی در این منطقه سبب شده است است وضعیت بی آبی به وضع هشدار برسد.
سریال تلخ بی آبی در دشتیاری پایانی ندارد/ وضعیت بی آبی به وضع هشدار رسید
منصور امیری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره بر معضل بی آبی در دشتیاری اظهار کرد: جمعیت بالا و پراکندگی روستاها در بخش دشتیاری کار آبرسانی سیار در بخش را با مشکل مواجه کرده و روزانه ١۵ لیتر در گرمایی ۴۵ درجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی افزود: دولت هم در تشدید بحران بی آبی و خشکسالی بی تأثیر نیست وبستن آب سد زیردان بر روی مردم دشتیاری و نابودی اکوسیستم منطقه نقش دولت دراین سریال پر رنگ بوده است.

رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری تصریح کرد: بعضی از پیمانکاران توزیع آب سیار ماههاست که مطالباتشان را دریافت نکردند و این باعث شده است دود به چشم مردم برود.

وی با بیان این مطلب که بخش دشتیاری با موقعیت مناسب در کنار دریای عمان قرار دارد گفت: جایگاه مناسبی برای برخورداری استفاده از آب دریا برای مردمان دشتیاری موجود است اما ایجاد آب شیرین کن در این منطقه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و مردم نیز منتظر پاسخ دلیل بر این مسئله هستند و دولت هم باید در این مورد شفاف سازی کند.

امیری بیان کرد: هرچند سریال تلخ بی آبی برای مردم دشتیاری تکراریست اما در مورد این سریال باید هشدار داد و از تکرار آن جلوگیری کرد واقعا جای تأسف است استانهای همجوار برای شیرین سازی آب دریا عمان خط و نشان میکشند اما مسئولین استان برای منطقه دشتیاری که در ساحل آن قرار دارد هیچ تدبیری تاکنون اندیشیده نشده است.

وی درپایان خواستار سریع رفع این مشکل شد و خاطرنشان کرد: امید است مسئولین در شهرستان برای معضل بی آبی به صورت فوق العاده پیگیری کنند و بحران بی آبی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

 
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 451410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *