بخشی از اسکله «شهید بهشتی» به کشتی‌های بزرگ صیادی اختصاص می یابد

22 فروردين 1397 ساعت 10:55

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از اسکله «شهید بهشتی» چابهار با توافق سازمان بنادر به پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت بیش از دو هزار تن اختصاص می‌یابد.


 هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به راهبرد شیلات که افزایش بهره‌وری در میزان صید و درنتیجه افزایش اشتغال‌زایی در صنعت صیادی است اظهار کرد: سیستان و بلوچستان بیشترین میزان صید صنعتی و تجاری ایران را دارد و عمده ماهی کارخانه‌های بزرگ ایران از این استان تأمین می‌شود، بنابراین سواحل مکران نقش عمده‌ای در تحقق این راهبرد شیلات دارند.

وی افزود: ما در حال حاضر تنها از ۲۵ درصد ذخایر دریا برداشت می‌کنیم که یکی از راهبرد‌های شیلات افزایش استحصال و بهره‌وری از دریا و آب‌های اقیانوسی با اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت بیش از دو هزار تن است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۹ بندر صیادی چابهار و کنارک به دلیل عمق آبخور پایین قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی را ندارند و تنها لنج‌ها و شناور‌های فایبرگلاس و چوبی ما با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰ می‌توانند در این بنادر پهلوگیری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به راهبرد افزایش میزان بهره‌وری در صید و لزوم اعزام و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب صید و صیادی ایران، ۷۰۰ متر اسکله را در بندر شهید بهشتی از سازمان بنادر و دریانوردی برای پهلوگیری این کشتی‌ها درخواست کردیم.

میرمرادزهی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که رفت‌وآمد این کشتی و کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار با اهتمام سازمان بنادر و اختصاص یک اسکله مجزا برای پهلوگیری شناور‌های بزرگ صیادی در بندر شهید بهشتی چابهار دائمی شود که موافقت سازمان بنادر را نیز در پی داشته است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451399

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451399/بخشی-اسکله-شهید-بهشتی-کشتی-های-بزرگ-صیادی-اختصاص-می-یابد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir