۰

آغاز سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی محلی بلوچستان در چابهار

مدیر گروه هنری زیمل بلوچستان گفت: سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی ویژه خوانندگان بلوچ از شرکت کنندگان شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
آغاز سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی محلی بلوچستان در چابهار
​آدم بلوچ در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: هدف اصلی برای برگزاری جشنواره استعدادیابی و اجرای موسیقی بلوچی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی اقوام بلوچ به گردشگران سراسر ایران اسلامی و شناسایی قابلیت های این سبک موسیقی است.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: تشویق و ترغیب جوانان علاقه مند به موسیقی و یاددهی کلاسیک این هنر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است همچنین در این جشنواره اجرای موسیقی افراد مختلف جداگانه به صورت تک آهنگ و فیلم کوتاه ضبط و در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
وی استعدادیابی خوانندگان بلوچی و موسیقی های برتر در این جشنواره را تحت نظر کمیته داوران و تماشاگران عنوان و ادامه داد: شرکت در این برنامه برای تمام افراد موسیقیدان آزاد است تا بتوانیم بهترین موسیقی را برای گردشگران به نمایش بگذاریم لذا این جشنواره برای نخستین بار در نوروز سال 1394 در ساحل دریا بزرگ چابهار و سال گذشته ( نوروز 1395) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
دبیر و برنامه ریز سومین دوره جشنواره موسیقی بلوچی زیمل بلوچستان نیز تشریح کرد: بعد از فراخوان عمومی 48 نفر به عنوان خواننده و استعدادجوان از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در سبک های سنتی در این جشنواره نام نویسی کردند.
توان اله شیرانی افزود: در نهایت 20 نفر توسط هیات داوران براساس انتخاب شعر، فن خوانندگی، نوع آهنگ و ادای کلمات به عنوان برتر انتخاب شدند تا در 10 شب با هم به رقابت بپردازند و پس از انجام مراحل حذفی در پایان سه نفر به عنوان برندگان نهایی این جشنواره انتخاب می شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر خوانندگان بلوچ سیستان و بلوچستان، خوانندگان و گروههای موسیقی از شهرهای مختلف استان های کرمانشاه، گروه موسیقی افغان و گروه موسیقی بندری نیز در این جشنواره اجرای برنامه موسیقی دارند.
شیرانی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای کیفیت برنامه ها، هر شب از سیستم صوت، نور و طراحی استیج حرفه ایی و 2 مجری مطرح و توانمند فارسی و بلوچ زبان استفاده خواهد شد.
​انتهای پیام/ک
شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب: 451333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *