اجرای 30 عنوان برنامه گردشگری نوروز 97 در منطقه آزاد چابهار

4 فروردين 1397 ساعت 2:39

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 30 عنوان برنامه متنوع فرهنگی و تفریحی ویژه گردشگران نوروزی در این منطقه در حال اجراست.


طاهره شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار امسال برای اقامت، پذیرایی و تفریح مسافران نوروزی اقدامات خوبی را انجام داده و برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری و گردشگری پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به این جشنواره ها افزود: برگزاری 11 جشنواره، ورزش های آبی ساحلی، جنگ های شادی، والیبال ساحلی، رقابت های رالی، کارناوال متنوع ثابت و خیابانی، جت اسکی، عرضه غذاهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی و تفریحات دریایی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مسافران است.
وی با اشاره به استقرار 14 هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی نظیر هتل ها، خوابگاه های دانشجویی و مدارس، چادرها و سایر اماکن اقامتی منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: پروازهای فرودگاه بین ‌المللی کنارک در نوروز امسال 15 درصد نسبت به دیگر ماههای سال رشد داشته است و هم اینک بیش از 600 مسافر از طریق هوایی وارد شهرستان های چابهار و کنارک شده اند.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: بیشتر مسافران نوروزی با خودروی شخصی به چابهار سفر کردند به طوری که تاکنون ورود بیش از هفت هزار خودرو به این شهرستان ثبت شده است.
شهرکی بیان کرد: آثار تاریخی و طبیعی مختلف مانند قلعه تیس، قلعه پرتغالی ها، ساحل ماسه ای، کوه های مینیاتوری، اسکله ماهیگیری و گردشگری تیس، ساحل ماسه و سنگی لیپار، صخره های مرجانی، روستای تاریخی تیس، جنگل های حرا و غارهای بان مسیتی در کنار مراکز خرید در محدوده منطقه آزاد چابهار پذیرای گردشگران هستند.
وی ضمن خرسندی از افزایش گردشگران در چابهارتصریح کرد: چابهار به عنوان نزدیکترین بندر به آبراه‌ های بین ‌المللی و از نقاط راهبردی برای گردشگران، هر ساله علاوه بر تعطیلات نوروزی میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.
وی از آغار بکار ایستگاه‌های اطلاع ‌رسانی و گردشگری در سطح منطقه آزاد چابهار خبر داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه ها با هدف ارائه خدمات گردشگری در سه نقطه گیت ورودی، فلکه تیس و روبروی ساختمان اداری منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 451332

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451332/اجرای-30-عنوان-برنامه-گردشگری-نوروز-97-منطقه-آزاد-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir