۰
رییس مرکز آموزش های تخصصی کاربردی دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار:

بیش از 900 نفر مهارت های تخصصی رایگان را فرا گرفتند

رییس مرکز آموزش های تخصصی کاربردی دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار گفت: 976 نفر مهارت های تخصصی رایگان در دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار را فرا گرفتند.
بیش از 900 نفر مهارت های تخصصی رایگان را فرا گرفتند
عبدالوحید پایدار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: توسعه آموزش های مهارتی گامی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی افزود: مرکز آموزش های تخصصی کاربردی دانشگاه بین المللی در خرداد ماه 1396 با هدف ارتقای سطح دانش، بینش مرتبط با حوزه های علمی و صنعتی و تلاش در جهت آماده سازی زمینه اشتغال جوانان منطقه آزاد چابهار با تکیه بر ایجاد مهارت در نیروی انسانی آغاز به کار نمود این آموزش ها به منظور توسعه دانش مهارتی- تخصصی در کوتاه ترین مدت ،افزایش دانش کاربردی، پرورش نیروی متخصص، خلاق و کارآمد و توانمند سازی جوانان منطقه  انجام می گیرد.

رییس مرکز آموزش های تخصصی کاربردی دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: توجه به ماهیت آموزش های مهارتی که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت ها می شود، نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری نیز دارد، ضمن این که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمار های موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مرکز آموزش های تخصصی کاربردی این دانشگاه  را به خود اختصاص داده اند.

وی توانمند سازی افراد، ارائه آموزش های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی را مهمترین رسالت این مرکز برشمرد و گفت: یکی از خصوصیت های این آموزش ها، نوعی پرورش «کارآفرین» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجادمی کنند.

پایدار با اشاره به این که سی هزار نفرساعت آموزش های مهارتی تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در 9 ماه سال جاری در دانشگاه بین المللی منطقه ازاد چابهار ارائه شده تصریح کرد: این تعداد آموزش برای 976 تن و در راستای سیاست آموزشی منطقه ازاد چابهار به صورت رایگان  ارائه شد که از این تعداد 310 نفر را  بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: این آموزش‌ ها در بخش صنعت، فنی ،عمران ، علوم کامپیوتری  ودریایی ارائه شده است.

پایدار با تاکید بر این که آموزش هایی که به داوطلبین ارائه شده در 19 عنوان آموزشی است خاطرنشان کرد: این رشته ها شامل جوشکاری مقدماتی وپیشرفته، نقشه کشی ونقشه برداری، رادار دریایی، تعمیرات لوازم خانگی، برق صنعتی و ساختمان، فتوشاپ، کابینت سازی چوبی، کمکهای اولیه، مکانیک خودرو، اتوکد و مهارتهای هفتگانه کامپیوتر حسابداری ویژه بازار کار و دروه ایمنی بهداشت و سایر موارد است.

پایدار ابراز امیدواری کرد با بررسی ومطالعه جدی محیط اجتماعی و اقتصادی و تعامل با دیگر بخشها به ویژه صنایع که نیاز به نیروی انسانی متخصص و ماهر را دارند رشته های آموزشی افزایش و فارغ التحصیلان این دوره های کوتاه مدت وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/ ف
 
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 451308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *