۰

900 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 900 طرح سرمایه گذاری از ابتدای امسال تاکنون در سطح این منطقه ثبت شده که نوید دهنده رونق تولید و اشتغال در سال آِینده است.
900 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است
به گزارش چهاربهاران، شکرچی بلوچ اظهار کرد: 316 طرح در کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد تصویب شده و 114 طرح به ارزش 42 هزار و 817 میلیارد ریال نیز به مرحله قرارداد رسیده است.
 
وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری اظهاری خارجی از سال 1382 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار 770 میلیون دلار بوده که 53 میلیون دلار آن محقق شده است.
 
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از سال 1381 تاکنون 160 تریلیون ریال سرمایه گذاری اظهاری داخلی بوده که هم اینک 11 تریلیون ریال آن محقق شده است. 
 
وی ادامه داد: در طول 24 سال گذشته با ثبت شرکت های داخلی و خارجی و آغاز فعالیت آنان در این منطقه 13 هزار و 600 شغل ایجاده شده است.
 
بلوچ بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت آینده ای درخشان با نزدیک بودن به بازار چندین میلیونی حاشیه اقیانوس هند، آسیای میانه و کشورهای همجوار دارد.
 
وی افزود: منطقه آزاد چابهار زمینه سرمایه گذاری را با فراهم کردن زیرساختها آماده کرده است و از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی استقبال می کند.
 
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار به ثبت شرکت به صورت الکترونیکی و آغاز فعالیت سرمایه گذاری در دو روز کاری اشاره کرد و افزود: هم اینک بیش از سه هزار و 200 شرکت سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است.
 
وی خاطر نشان کرد: 9 شهرک تخصصی شامل فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.
 
بلوچ تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار به دنبال فرصت های جدید برای رونق فعالیت های اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری خارجی و کسب و کار نوین است.
 
وی ادامه داد: برای ایجاد و راه اندازی 9 شهرک تخصصی هزار و 276 هکتار زمین تخصیص یافته است و برای کسب و کارهای دیگر نیز در اسرع وقت پس از طی شدن مراحل اداری و تشریفاتی زمین مورد نظر تحویل می شود.
 
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: معافیت مالیاتی 100 درصدی بر درآمد و دارایی به مدت 20 سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از مزایای مهم در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 451306
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *