در همایش همیاران پلیس در چابهار صورت گرفت؛

دانش آموزان همیار اولین قدم به سمت فرهنگ سازی ترافیکی

21 اسفند 1396 ساعت 12:19

رئیس آموزش و پرورش چابهار گفت: طرح همیاران پلیس ارزشمند در فرهنگ سازی ترافیکی می باشد و آموزش و پرورش همواره در این فرهنگ سازی پیش قدم بوده تا احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی از مدارس پایه به دانش آموزان آموخته شود.


به گزارش چهاربهاران حسن نوروزی همایش همیاران پلیس در سالن رسالت منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: سابقه همکاری این نهاد با پلیس در طرح مذکور از اسفند ماه سال 85  می باشد به طوری که طبق تفاهم نامه ناجا و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در قالب همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و جوان با عوامل پلیس راهور همکاری کنند.
وی با اشاره به تاثیرات این طرح در کاهش تصادفات افزود: با وجود اینکه استعداد و نیروی پلیس به اندازه ای نیست که در تمامی نقاط حضور داشته باشند همیاران پلیس می توانند با تذکر و ارشادهای محترمانه به والدین در کاهش سوانح تاثیر گذار باشند.
رئیس آموزش و پرورش چابهار ادامه داد: آموزش و پرورش در فرهنگ سازی ترافیکی پیش قدم بوده و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را از مدارس پایه به دانش آموزان می آموزد و این امر باعث ارتقای درجه رعایت حقوق شهروندس در رانندگی خواهد شد.
وی حضور پلیس در کنار پدر و مادر را بسیارحائز اهمیت دانست و تصریح کرد: والدین به علت ارتباط صمیمی با فرزندان به توصیه های آنها توجه دارند و از انجام هر گونه عملی از جمله تخلف رانندگی به علت بدآموزی و تاثیر منفی در تربیت فرزند خودداری می کنند که این مورد یکی از مزایای مفید این طرح می باشد.
نوروزی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با تخلف های حادثه ساز شامل نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و رانندگی در حالت خواب آلودگی آشنا شده و اعمال بازدارندگی برای راننده داشته باشند.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 451305

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451305/دانش-آموزان-همیار-اولین-قدم-سمت-فرهنگ-سازی-ترافیکی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir