۰
در همایش همیاران پلیس در چابهار صورت گرفت؛

دانش آموزان همیار اولین قدم به سمت فرهنگ سازی ترافیکی

رئیس آموزش و پرورش چابهار گفت: طرح همیاران پلیس ارزشمند در فرهنگ سازی ترافیکی می باشد و آموزش و پرورش همواره در این فرهنگ سازی پیش قدم بوده تا احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی از مدارس پایه به دانش آموزان آموخته شود.
دانش آموزان همیار اولین قدم به سمت فرهنگ سازی ترافیکی
به گزارش چهاربهاران حسن نوروزی همایش همیاران پلیس در سالن رسالت منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: سابقه همکاری این نهاد با پلیس در طرح مذکور از اسفند ماه سال 85  می باشد به طوری که طبق تفاهم نامه ناجا و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در قالب همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و جوان با عوامل پلیس راهور همکاری کنند.
وی با اشاره به تاثیرات این طرح در کاهش تصادفات افزود: با وجود اینکه استعداد و نیروی پلیس به اندازه ای نیست که در تمامی نقاط حضور داشته باشند همیاران پلیس می توانند با تذکر و ارشادهای محترمانه به والدین در کاهش سوانح تاثیر گذار باشند.
رئیس آموزش و پرورش چابهار ادامه داد: آموزش و پرورش در فرهنگ سازی ترافیکی پیش قدم بوده و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را از مدارس پایه به دانش آموزان می آموزد و این امر باعث ارتقای درجه رعایت حقوق شهروندس در رانندگی خواهد شد.
وی حضور پلیس در کنار پدر و مادر را بسیارحائز اهمیت دانست و تصریح کرد: والدین به علت ارتباط صمیمی با فرزندان به توصیه های آنها توجه دارند و از انجام هر گونه عملی از جمله تخلف رانندگی به علت بدآموزی و تاثیر منفی در تربیت فرزند خودداری می کنند که این مورد یکی از مزایای مفید این طرح می باشد.
نوروزی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با تخلف های حادثه ساز شامل نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و رانندگی در حالت خواب آلودگی آشنا شده و اعمال بازدارندگی برای راننده داشته باشند.
​انتهای پیام/ک
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 451305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *