مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جذب معاملات تجار افغانستانی از بندرچابهار

21 اسفند 1396 ساعت 7:39

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم سالانه حداقل پنج میلیارد دلار از حجم معاملات افغانستان را به بندر چابهار جذب کنیم.


به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی با اشاره به مشوق‌ها و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای رونق اقتصادی بندر شھید بھشتی چابھار، اظهار کرد: برای خدمات جانبی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی یک سیستم خدماتی تک پنجره‌ای، ھتل و امکانات رفاهی در زون اداری احداث‌شده است.

وی افزود: همچنین برای ایجاد انگیزه برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی تخفیف ۳۰ درصدی در کلیه حقوق و عوارض بندری برای کشتی‌های کانتینری به‌علاوه تخفیف حداقل ٣٠ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری برای خطوط کشتیرانی، محاسبه تخفیف ٧۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های وارداتی و تخفیف ٨۵ درصدی برای کانتینر‌های صادراتی و ترانزیتی در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان اینکه بندر چابهار هزینه‌های حمل‌ونقل و زمان برای صادرات کالا‌های هند به افغانستان و آسیای میانه را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد، ادامه داد: هند سالانه ۱۷ میلیارد دلار با کشور‌های آسیای میانه تبادلات تجاری دارد و می‌خواهد این میزان را افزایش هم بدهد و از آنجایی که چابهار مسیری امن و مطمئن برای انتقال این تبادلات است بنابراین ما ملزم به ارائه تخفیفات برای جذب بار تجار افغانستانی و هندی در چابهار هستیم.

انتهای پیام/ف


کد مطلب: 451301

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451301/جذب-معاملات-تجار-افغانستانی-بندرچابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir