۰
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

حل مشکلات لایروبی بندر زرآباد و شناورهای فاقد مجوز

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حل مشکلات مردم در زمینه لایروبی بندر زرآباد کنارک، احداث جایگاه سوخت، آسفالت راه ورودی و خروجی روستای کلات به بندر صیادی زرآباد و حل مشکلات شناورهای فاقد مجوز پیگیری های لازم صورت گرفته و بزودی برخی از مشکلات براساس اولویت مرتفع خواهد شد.
حل مشکلات لایروبی بندر زرآباد و شناورهای فاقد مجوز
هدایت الله مرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: شهرستان های ساحلی چابهار وکنارک و به ویژه بخش زرآباد علاوه بر توانمندی و ظرفیت در حوزه های کشاورزی و گردشگری، پتانسیل خوبی در زمینه صید وصیادی دارند و احداث بندر زرآباد برای ایجاد اشتغال و صید ماهی و میگو از ضرورت های مهم است.
وی با اشاره به پیشینه این بندر افزود: عملیات اجرایی بندر صیادی زرآباد در سال 1383 آغاز شده و در سال 1390 با سرمایه گذاری 470 میلیارد ریالی افتتاح و بهره برداری شده است همچنین طول موج شکن اصلی بندر صیادی زرآباد 371 متر و موج شکن فرعی 101 متر و طول اسکله شناورها 537 متر است.
 مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه دسترسی به بندر صیادی فاقد پل و آب نمای استاندارد است و در کمترین بارندگی خسارت دیده و باعث قطع رفت و آمد وسائط نقلیه و خودروهای حامل ماهی می شود.
وی رسوب گیری دهانه این بندر صیادی را از دیگر مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: آسفالت جاده بندر زرآباد به روستای کلات، استقرار پایگاه اورژانس، اختصاص پزشک و احداث جایگاه سوخت برای کامیون ها و خودروها از دیگر ضرورت های این منطقه است.
میر مرادزهی تصریح کرد: وجود 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر طیس، شهرکنارک، رَمین، کلات زرآباد، پُزم، هفت تیرچابهار، بریس، گواتر، جُد، تَنگ و پَسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک برای صید و صیادی نشان از نقش مهم این شهرستانها در ایجاد اشتغال و بهره گیری از نعمات خدادادی دریا و اقیانوس است.
وی با اشاره به تعدد قایق و لنج در بندر زرآباد خاطرنشان کرد: در این بنادر 930 فروند لنج و یک هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
انتهای پیام/ک
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 451293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *