رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار:

فرهنگ درختکاری و نگهداری از گونه‌های گیاهی باید در جامعه ترویج شود/ غرس پنج هزار اصله نهال در چابهار

16 اسفند 1396 ساعت 9:44

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری از گونه‌های گیاهی همواره در اولویت کار قرار داشته است.


به گزارش چهاربهاران، عبدالغنی رئیسی با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی در مناطق شهری و روستایی شهرستان چابهار پنج هزار اصله نهال در این هفته توزیع و کاشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر نهال‌ها از گونه‌های جنگلی و تزئینی هستند، افزود: هزار و 500 اصله چش، هزار اصله کاسیاسالیسینا، 800 اصله آکاسیاآمپلیپس، 500 اصله ناتَرک، 700 اصله درمان عقرب، 450 اصله گل کاغذی و 50 اصله تمبر هندی از جمله گونه های گیاهی است که نهال های آن در چابهار توزیع می شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری از گونه‌های گیاهی همواره در اولویت کار قرار داشته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: حراست و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه عمومی است در این راستا حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی تجدیدشونده در اولویت قرار دارد.

رئیسی افزود: نهال های آماده شده برای غرس کاملا رایگان است و شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، قشرهای مختلف مردم مناطق شهری و روستایی می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار نهال تحویل گیرند.

وی از همکاری دستگاههای مختلف اجرایی برای کاشت نهال قدردانی کرد و گفت: در روزهای پایانی سال مردم با کاشت نهال به استقبال سال نو می روند.

انتهای پیام/ ف
 


کد مطلب: 451280

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451280/فرهنگ-درختکاری-نگهداری-گونه-های-گیاهی-باید-جامعه-ترویج-شود-غرس-پنج-هزار-اصله-نهال-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir