۰

کمبود فضای آموزشی در روستاهای شهرستان کنارک بیداد می کند/ اجاره کلاس درس توسط رئیس شورا پزم تیاب

دانش‌آموزان روستاهای شهرستان کنارک از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند کمبود فضای آموزشی در مدارس روستای پزم تیاب با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.
کمبود فضای آموزشی در روستاهای شهرستان کنارک بیداد می کند/ اجاره کلاس درس توسط رئیس شورا پزم تیاب
به گزارش چهاربهاران، در حالی مدارس کشور هر روز از تجهیزات و امکانات بیشتری نظیر بهره‌مندی از آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی و سیستم‌های هوشمند برخوردار می‌شود که هنوز برخی از دانش‌آموزان کشور در سخت‌ترین شرایط و با حداقل امکانات در حال تحصیل هستند، که از آن جمله می‌توان به دانش‌آموزان روستای پزم تیاب شهرستان کنارک اشاره کرد که از ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی محروم هستند.

 روستای پزم تیاب دارای بیش از دو هزار جمعیت و با مساحت74 هزار و 584 مترمربع در منتهی الیه جنوب کشور در فاصله 9 کیلومتری از شهرستان کنارک قرار دارد.

عضو شوراء پزم تیاب در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران از کنارک اظهار کرد: ما در روستای پزم تیاب فضای آموزشی مناسبی برای تحصیل فرزندان روستا نشین نداریم و ساکنین این روستا معترض عملکرد آموزش و پرورش شهرستان کنارک در روستا هستند.

زبیر آباد تصریح کرد: یک مدرسه در روستا وجود دارد، که حدود هشت سال از اعلام تخریب آن میگذرد و در این مدت مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: مدرسه دیگری که در روستا وجود دارد 6 کلاسه است که حدود ۲۰۰ نفر دخترانه و ۲۰۰ نفر پسرانه در دو شیفت در این مدرسه تحصیل میکنند که با کمبود تجهیزاتی ازجمله صندلی دانش آموز و آموزگار، تخته سفید، کمد بایگانی و میز مواجه‌اند.

عضو شوراء پزم تیاب گفت: مدرسه 6 کلاسه که در پزم وجود دارد کلاس های ک فضای بزرگ تری نسبت به بقیه کلاس ها دارند ازمایشگاه مدرسه را در دو قسمت در کلاس ها راه اندازی کرده ایم و این امر باعث تنگی فضا در کلاس و همچنین گله مندی اکثری از خانواده ها در روستا است.

اجاره ساختمان چند کلاسه توسط شوراء روستای پزم تیاب برای تحصیل دانش اموزان در روستا

 آباد خاطرنشان کرد: مدرسه دبیرستان دخترانه و راهنمایی به صورت اجاره ای در روستا برگزار میشود که هزینه اجاره آن را رئیس شرکت ماران و عبدالرحیم اباد رئیس شورای روستا پزم تیاب متقبل می شوند که دانش اموزان روستای پزم تیاب ترک تحصیل نکنند.

انتهای پیام/ خ

 
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 451241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *