۰
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد؛

ترانزیت بزرگ‌ترین مزیت منطقه آزاد چابهار/ حمل‌ونقل ترکیبی هوایی، دریایی و زمینی به‌صورت گسترده راه‌اندازی شده است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه چابهار، به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران مزایای بیشتری نسبت به سایر بنادر دارد، افزود: بزرگ‌ترین مزیت این منطقه بحث ترانزیت است.
ترانزیت بزرگ‌ترین مزیت منطقه آزاد چابهار/ حمل‌ونقل ترکیبی هوایی، دریایی و زمینی به‌صورت گسترده راه‌اندازی شده است
به گزارش چهاربهاران، فرزین حقدل اظهار کرد: شهرستان چابهار در حوزه کشورهای شمال ایران مثل تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و همچنین در حوزه کشورهای شرق ایران مانند افغانستان و هند قرارگرفته است و نیاز عمده این کشورها حتی استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و خود استان سیستان و بلوچستان و یزد به دریا است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی و استفاده از دریا و ترانزیت بین‌المللی را چابهار دارد افزود: محور نوستراک که ترانزیت شمال_جنوب است و هند را به شمال شرق اروپا وصل می‌کند و در حال حاضر فعالیتی جهت اتصال این منطقه به شبه‌قاره هند انجام‌نشده است که اگر این زیرساخت‌های منطقه چابهار کامل شود بهترین و ارزان‌ترین مسیر برای ارسال کالاهایی خواهد بود که از سمت اروپا به شبهه قاره هندو منطقه خاورمیانه ارسال می‌شود و این امر مزیت چابهار می‌کند دو برآر می‌کند.

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: با در نظر گرفتن منطقه آزاد چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران که مزایای بی‌شماری نسبت به سایر بنادر ایران دارد، مسلماً با افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه مواجه خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که برای منطقه آزاد چابهار شده است؛ بحث حمل‌ونقل ترکیبی است که به‌صورت گسترده در این منطقه راه‌اندازی شده است و شامل؛ حمل‌ونقل هوایی، دریایی و زمینی است، که در بحث زمینی شامل دو حوزه اتوبان و ریل راه‌آهن می‌شود و بحث وصل شدن چابهار سریع در دست راه‌اندازی و انجام است که به شبکه راه‌آهن سراسری وصل شویم و یک شبکه جاده‌ای هم در آینده‌ای نزدیک به‌صورت اتوبان‌های نزدیک درمی‌آید و به کشور پاکستان وصل می‌شود و همین‌طور به خراسان شمالی دسترسی خواهیم داشت از طرفی به داخل کشور هم وصل می‌شود تا ما محور ترانزیت­مان را به سمت اروپا داشته باشیم.

حقدل در خصوص فرودگاه چابهار تصریح کرد: بحث فرودگاه اختصاصی چابهار تقریباً در حال پروسه ساخت‌وساز می‌باشد که در اسرع وقت تکمیل و ساخته خواهد شد. و همین‌طور ایرلاین های اختصاصی، خرید هواپیما و انجام بقیه امور مربوطه در حال پی گیری است که هم هزینه سفر هوایی به چابهار ارزان‌تر خواهد شد و هم در بحث کاروبارهای هوایی، سرعت و سهولت بیشتری را برای مسافران ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همه این امور باعث می‌شود که مایک توسعه تولید و تجارت در منطقه آزاد چابهار داشته باشیم. در خصوص حمل‌ونقل دریایی هم طبق مصوبه‌ای که صورت گرفته از بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی افزوده می‌شود و با ارائه قوانین منطقه آزاد مرز دریایی‌مان درست خواهد شد.

انتهای پیام/
 
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 451237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *