۰
‌مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار:

پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی وارد بندر چابهار شد

‌مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار از پهلوگیری پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی در این بندر خبر داد و گفت: ورود این کشتی در راستای توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان و سفر رییس جمهور به کشور هندوستان انجام شده است.
پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی وارد بندر چابهار شد
به گزارش چهاربهاران، ‌بهروز آقایی اظهار کرد: تاکنون تعداد 3000 دستگاه کانتینر وارد بندر چابهار شده و بیش از 2400 دستگاه کانینر از این محموله به کشور افغانستان ارسال شده است.

وی بیان کرد: این ظرفیت در آینده افزایش یافته و امکان ترانزیت کالاهای بیشتری از هند فراهم می‌شود.

‌مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار با اشاره به اینکه‌ اقدامات چشمگیری طی چند سال اخیر در جهت توسعه و رشد بندر چابهار انجام شده و این اقدامات تغییرات مثبتی در روابط این بندر با کشورهای همسایه داشته افزود: تلاش برای تبدیل بندر چابهار به یک بندر ترانشیپی و ارایه خدمات ترانشیپ و حمل فیدری به سایر بنادر منطقه اولویت اصلی این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده و همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

آقایی گفت: بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشور های اسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در صدد هستیم که با ایجاد مشوق های لازم به خطوط کشتیرانی با دایر کردن خط کشتیرانی به مقصد بندر چابهار باعث کاهش هزینه‌های حمل دریایی و کاهش قیمت تمام شده ترانزیت از طریق بندر چابهار شویم.

از سال 89 تا شش ماهه اول ‌امسال 21 هزار تن کالا از بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شد، حال انکه فقط در 5 ماه گذشته بالغ بر 80 هزار تن کالا به افغانستان ترانزیت شده است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 451221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *