مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

ابراز تمایل ژاپنی ها برای خرید تون ماهیان چابهار

2 اسفند 1396 ساعت 8:50

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران ژاپنی برای خرید تون ماهیان صید با قلاب در کمتر از دو هفته آینده با قیمت پیشنهادی 125 هزار ریان به چابهار سفر خواهند کرد.


هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: پیرو بازدیدی که چندی پیش از کشور ژاپن به عمل آمد و با برخی از سرمایه گذاران ژاپنی رایزنی هایی انجام شد، این گروه اعلام آمادگی خود را برای حضور در منطقه در تاریخ 13 اسفندماه سالجاری و خرید ماهی با کیفیت صید با قلاب صیادان این استان با قیمیت پیشنهادی 125 هزار ریال برای هرکیلو عنوان کردند.
وی با اشاره به بازدید معاون شیلات کشور از بندر چابهار افزود: در هفته گذشته نیز، کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز از منطقه و نحوه صید با قلاب صیادان استان بازدید کرد و در این راستا نیز کارگاه آموزشی برای نخستین بار با حضور اساتید خارجی و داخلی در چابهار برگزار شد و این مقام مسئول حمایت خود برای خرید از صیادان و عرضه ماهی با کیفیت صید شده در این روش عنوان کرد.
میرمرادزهی ادامه داد: صید ماهی با قلاب از روشهای نوین صیادی می باشد که در آن ماهی بصورت انتخابی و با کیفیت بالا صید شده و برای مصارف تازه خواری که در بسیاری از کشورها بخصوص جنوب شرق آسیا همانند ژاپن و چین بسیار ایده آل بوده و با قیمت حدود کیلویی 40 دلار در آن کشورها عرضه می شود و برای استفاده کارخانجات کنسروسازی نیز از راندمان بسیار خوبی برخوردار می باشد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خارجی در سال قبل تصریح کرد: سال گذشته نیز گروهی سرمایه گذار چینی با حضور در منطقه اقدام به خرید ماهی این استان کردند و هم اکنون هم با حضور در پسابندر برای خرید ماهی غیرمأکول و همچنین تون ماهیان صید شده با قلاب با صیادان این استان وارد مذاکره شده اند.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت این ماهیان در کشور بصورت عرضه و تقاضا و با قیمت کیلویی حدود هشت هزار تومان برای استفاده کارخانجات کنسرو تون ماهی بفروش می رسد.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 451217

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451217/ابراز-تمایل-ژاپنی-خرید-تون-ماهیان-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir