۰

تخریب موج شکن بدون مجوز بخش خصوصی در خلیج چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: موج شکن ۵۰۰ متری غیرمجاز واقع در پلاژ ساحلی «تیس» با اقدام قانونی این اداره کل تخریب شد.
تخریب موج شکن بدون مجوز بخش خصوصی در خلیج چابهار
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی اظهار کرد: یک شاخه موج شکن در مجاورت پلاژ ساحلی تیس (محدوده منطقه آزاد) که خارج از مجوز صادره سازمان، توسط بخش خصوصی احداث شده بود با رصد، تلاش و پیگیری‌های مستمر کارشناسان نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی از طریق تشکیل پرونده قضایی و ارجاع به مراجع قانونی با نظر مقام قضایی با نظارت کارشناسان مرتبط تخریب و قلع بنا شد.

وی با تاکید بر وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانودری در حوزه سواحل کشور افزود: بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال۱۳۴۸ مجلسین و نیز تبصره الحاقی آن مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی مسئولیت صدور مجوز هرگونه سازه دریایی و نظارت بر بهره برداری و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: طبق بند هفت قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها از بنادر، مصوبات کار ویژه مرز شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور و نیز مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار همه دستگاه ها و سازمان ها دولتی، مراجع قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری‌های مستقر در مناطق ساحلی، همه ارگان‌ها باید هماهنگی و همکاری لازم را در اجرای مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان داشته و مکلف هستند با سازمان بنادر و دریانوردی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز همکاری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با بیان اینکه وجود سازه‌های دریایی بدون مجوز، مشکلاتی به همراه دارد، تصریح کرد: سازه‌های دریایی غیر مجاز پیامدهای سوء زیست محیطی، فرسایش و رسوب گذاری، تغییر خط ساحلی و نهایتاً اختلال در امنیت تردد دریایی ایجاد می‌کند.

آقایی همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر مقام عالی وزرات راه و شهرسازی به استانداران استان‌های ساحلی در خصوص لزوم تقویت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به عنوان تنها مرجع هماهنگ کننده تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سواحل و بنادر کشور، خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان شد.

انتهای پیام/
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 451204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *