۰
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور در کنارک خبر داد؛

ابطال پروانه صیاد در صورت صید ترال در آب های کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: هر صیادی که اقدام به صید ترال و به نوعی کف روبی دریا کند پروانه صیادی اش باطل و اجازه ماهی گیری در سطح دریا را نخواهد داشت.
ابطال پروانه صیاد در صورت صید ترال در آب های کشور
به گزارش چهاربهاران شاپور کاکولی در بازدید از اسکله ماهیگیری پزم کنارک اظهار کرد: هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان، شهرستان های کنارک و چابهار بررسی نزدیک مشکلات و معضلات منطقه و شنیدن درد دل صیادان می باشد تا نهایتا تدبیر لازم برای اقدامات متناسب در جهت رفع مشکلات صورت پذیرد.
​وی با اشاره به صید غیرقانونی ترال در کشور افزود: تورهای ترال برای کشیده شدن در آبهای میان سطحی، عمیق و بر کف دریا استفاده می‌شود باید به این نکته توجه داشت که این عمل باعث آشفتگی و برهم خوردن توازن در زندگی دریایی شده همچنین صید ترال آسیب‌های فیزیکی به بستر دریا وارد می کند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور اسکله پزم کنارک را یکی از بنادر که واقعا از مشکلات رنج می برد دانست و اذعان کرد: بندر پزم تیاب با داشتن بیش از ۲۵۰ پروند شناور لنج و قایق یکی از بنادر مهم این منطقه است و تا پایان سال ۹۷ دو میلیارد تومان بودجه ملی این اعتبار به پیمانکار این منطقه داده می شود تا ساماندهی لازم صورت پذیرد.
وی ضمن تلاش برای برقراری بیمه تکمیلی درمان صیادان تا اواخر سالجاری با حداقل هزینه ادامه داد: قرار است تا یک هفته دیگر بخشنامه ای تنظیم شود و هر شناوری که در سطح آب های کشور از تور ترال برای ماهیگیری استفاده کند، پروانه صیادی اش باطل می شود.
کاکولی تشریح کرد: بندر صیادی پزم 250 فروند شناور صیادی لنج و قایق دارد که صیادان آن با مشکلات فراوانی برای انجام کارها مواجه هستند بدین منظور رسیدگی به مشکلات صیادان و بندر صیادی پزم کنارک موجب توسعه و رونق صید و صیادی و افزایش رضایتمندی فعالان این عرصه در جنوب سیستان و بلوچستان می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور بر ساماندهی سالن عرضه و توزیع ماهی، برق کشی و روشنایی معابر و مسیر ورودی، صید نکردن با کشتی های ترال کف روب، بیمه صیادان، سوخت رسانی و بهسازی بندر صیادی پزم تاکید و اذعان کرد: قول می دهم تا پایان سال 97 تمام مشکلات یاد شده رفع شود به طوری که مشخص شده صدور مجوزهای صید مازاد بر ظرفیت ها و ذخایر دریا، صیادان چابهار و کنارک را متضرر می کند و بعدا ممکن است شکوائیه های متعددی از سوی این قشر زحمتکش بروز کند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
وی ضمن قدردانی از حضور معاون صید کشور در جهت رفع مشکلات صیادان سواحل مکران خاطرنشان کرد: 107 واحد صنایع شیلاتی و 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی نقش مهمی در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در سیستان وبلوچستان دارند.
​انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 451188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *