فعالیت مجدد کارت کالای مسافر تا عید نوروز در منطقه آزاد چابهار

24 بهمن 1396 ساعت 12:35

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: با فعالیت مجدد کارت کالای مسافر در منطقه آزاد چابهار در عید نوروز سال 97 به دلیل سهمیه‌ای که این کارت برای کالای معاف از مالیات گمرک ایجاد می‌کند گردشگران زیادی را به چابهار جذب خواهد شد.


​به گزارش چهاربهاران عبدالرحیم کردی در جلسه شورای گردشگری منطقه آزاد چابهار با تاکید بر ضرورت جذاب کردن چابهار برای گردشگران اظهار کرد: در یک بازده زمانی به دلیل نبود گردشگر هتل‌ ها و بازار های منطقه آزاد چابهار کم رونق تر شدند به طوری که مشتری و گردشگری برای عرضه کالای مرغوب در منطقه نبود بنابراین قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرد و این امر موجب از رونق افتادن گردشگری و خرید در منطقه آزاد چابهار شد.
​وی با اشاره به خرید هواپیما برای تردد به چابهار افزود: برای جذاب کردن خرید در منطقه آزاد در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن دوباره کارت کالای همراه مسافر در محدوده منطقه هستیم و ان‌شاءالله تا عید نوروز این کارت فعال می‌شود.
کردی ادامه داد: همچنین با توجه به در پیش بودن نوروز 97 و در راستای اقتصادی کردن قیمت‌های سفر به چابهار جامعه بازاریان، اتاق اصناف، مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های گردشگری و چارترکنندگان جهت همکاری برای کاهش قیمت های مرتبط با گردشگران اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد:  همه اصناف درگیر در گردشگری یک پکیج تخفیفی را به تورهای چابهار گردی ارائه دهند تا قیمت‌های گردشگری در چابهار اقتصادی و رقابت‌پذیر شود و صنعت گردشگری مطابق با سال گذشته به روند توسعه ای خود دست یابد.
وی رشد ورود گردشگر در چابهار را امیدوار کننده دانست و خاطرنشان کرد: با این روش سازمان منطقه آزاد چابهار مانند کیش و قشم مستقیماً پولی را به آژانس‌ها پرداخت نمی‌کند و این پکیج تخفیفی در طول سال توزیع نرمالی از سفرها به چابهار ایجاد خواهد کرد و افزایش قیمت‌ها در فصل پیک ورود گردشگر به وجود نخواهد آمد.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 451186

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451186/فعالیت-مجدد-کارت-کالای-مسافر-عید-نوروز-منطقه-آزاد-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir