۰
همرزم شهید میرحسینی مطرح کرد؛

شهدای سیستان و بلوچستان رزمندگان پیشگام خط مقدم جبهه

همرزم شهید میرحسینی گفت: در هشت سال دفاع مقدس شهدای سیستان و بلوچستان همواره در خطوط مقدم جبهه و مهره های اصلی جنگ بر ضد دشمن در سپاه خودی عملیات انجام می دادند.
شهدای سیستان و بلوچستان رزمندگان پیشگام خط مقدم جبهه
حسن علی پور اسماعیل در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در جنگ تحمیلی در کنار سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان شهدایی همچون شهید میرحسینی، شهید هراتی، شهید عیسی خدری، شهیدان رنجوری مقدم، شهید صلواتیان، شهید غزنوی، شهید عالی، شهید حسابی مقدم، شهید بشارتی، شهید جر، شهید سرابندی، شهید خمر، شهید سعیدی نسب، شهید جر در کنار ما به شهادت رسیدند.
​وی با بازگو کردن خاطرات جنگ افزود: همه شهدای استانی ما مهمترین واحد های هر لشکری را از قبیل فرماندهی، گردان های غواصی، تخریب چی و یا اطلاعات عملیاتی که مهم ترین بخش های هر جنگی به شمار می رود را بر عهده داشتند.
​وی با اشاره به یکی از شیرین ترین خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی خود اضافه کرد: آزاد سازی خرمشهر یکی از بهترین خاطرات جنگی بود که داشتم به طوری که در این حمله 19 هزار عراقی را اسیر کردیم همچنین در  عملیات تعقیب متجاوز توانستیم فاو عراق و در عملیات بدر، خیبر و والفجر چهار موفق به پیشروی در خاک عراق و دشمن را در خاک خودش فراری دادیم.
​وی با اشاره به عملیات معروف به سرنوشت تصریح کرد: در این عملیات دشمن مجبور شد قطعنامه 598 شورای امنیت را بپذیرد و امام راحل فرمود دشمن با عملیات کربلای پنج به خواسته های ما تن در داد و پذیرفتند که ایران پیروز جنگ است.
​مدیر کل شهدا و ایثارگران دانشگاه ملی زابل خاطرنشان کرد: ما بعد از گرفتن فاو، شهید فارسی و همرزمانمان در پارکی که ادوات بازی کودکان در آن قرار داشت مشغول بازی شدیم یعنی این چنین بود که بعد از جنگ سخت بر علیه دشمن روحیه چند برابری گرفته بودیم و پیروزی مان را اینچنین در خاک دشمن جشن گرفتیم.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 451181
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *