۰

مشکلات جمع اوری زباله در برخی از محله های کنارک

در برخی محله های شهرستان کنارک جمع آوری زباله ها توسط شهرداری به صورت یک روز در میان صورت می گیرد.
مشکلات جمع اوری زباله در برخی از محله های کنارک
به گزارش چهاربهاران  جمع آوری زباله در برخی محله های شهرستان کنارک به صورت یک روز در میان انجام می شود که این امر موجب تجمع زباله های خانگی و عوارض ناشی از آن می شود.
ماندن زباله بیش از 12ساعت در منازل باعث تعفن آنهاست و نگهداری در سطل زباله در درب منازل (داخل کوچه ها) نیز باعث هجوم حشرات و حیوانات به سوی آن است. به عنوان مثال گربه ها و سگها این سطل های زباله را نجس نموده و موجب انتقال میکروب و عوامل بیماری زا هستند.

معین هاشمی در گفتگو با خبرنگارچهاربهاران از کنارک اظهار داشت: از آنجایی که روزهای جمعه جمع آوری زباله در برخی محله ها  انجام نمی شود، با این حساب در آخر هفته دو روز متوالی زباله ها در منزل یا کوچه ها می مانند و حجم زیادی از آنها تجمع پیدا می کند.

هاشمی افزود:این در حالی است که به دلیل مهمانی و دید و بازدید آخر هفته ها ، حجم تولید زباله در این دو روز نسبت به بقیه روزها بیشتر است.

وی ادامه داد:جمع آوری زباله های شهری یکی از وظایف مسلم شهرداریهاست و مردم انتظار دارند مطابق استانداردهای شهرنشینی این اقدام به نحو احسن و حداقل هر 24 ساعت یکبار صورت پذیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد:از سویی دیگر به دلیل نبود سطل زباله در سر هر کوچه که یکی از روش های اصولی این کار است، عبور ماشین جمع آوری زباله به صورت کوچه به کوچه خود موجب ایجاد مشکلاتی برای ساکنین و عابرین است. این سطل ها می توانند زباله را به مدت بیشتری بدون دسترسی حیوانات نگه دارند و کمک شایانی به حفظ بهداشت محله می کنند

وی در پایان اضافه کرد: گلایه مندی ساکنین برخی محله های شهر کنارک از عدم جمع آوری به موقع  زباله موضوعی کهنه ای است که هنوز از سوی مسئولین بهداشت ، شهرداری و شورای شهر به آن پرداخته نشده است.

 
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 451139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *