۰
به مناسبت دهه فجر؛

کلنگ ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی در بخش پلان چابهار به زمین زده شد

کلنگ ساخت مخزن 10 هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار با حضور معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و جمعی از مسئولان محلی و معتمدان به زمین زده شد.
کلنگ ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی در بخش پلان چابهار به زمین زده شد
به گزارش چهاربهاران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در حاشیه کلنگ زنی ساخت مخزن در بخش پلان اظهار کرد: برای ساخت این طرح آبرسانی 35 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
عبدالاحد ریگی بیان کرد: ساخت این مجتمع آبرسانی سبب خواهد شد تا 71 هزار نفر در 261 روستای پلان، پیرسهراب چابهار و بخش تلنگ قصرقند از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: مطالعات ساخت این مجتمع آبرسانی در پایین دست سد زیردان قصرقند از سال 1384 آغاز شده است و سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار برای این مجتمع آبرسانی هزینه شده و برای تکمیل آن هزار و 100 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
وی طول کل شبکه توزیع مجتمع آبرسانی تلنگ، پیرسهراب و پلان را 600 کیلومتر عنوان کرد و افزود: هم اینک 230 کیلومتر لوله گذاری برای 118 روستا انجام شده است.
ریگی گفت: طول کل خطوط انتقال 303 کیلومتر است که 250 کیلومتر آن اجرا شده و تا سال 1404 بیش از 144 هزار نفر از نعمت اجرای این مجتمع آبرسانی بهره مند می شوند.
ریگی افزود: حجم مخزن ذخیره زمینی 21 هزار و 725 مترمکعب در نظر گرفته شده که چهار هزار و500 مترمکعب آن اجرا شده است.
وی ادامه داد: میزان آب مورد نیاز در این پروژه آبرسانی 520 لیتر در ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه چهار هزار مترمکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.
وی گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی به 261 روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان که هم اینک 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار از 23 درصد فعلی به 37 درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 451135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *