۰
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه بیان کرد:

منطقه آزاد چابهار، پایلوت انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه قاچاق کالا و ارز/هیچ کالایی در محدوده منطقه آزاد چابهار قاچاق نیست

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: منطقه آزاد چابهار با توجه به نگاهی پیشگیرانه، می تواند به عنوان پایلوت سایر مناطق آزاد برای انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه قاچاق کالا و ارز باشد.
منطقه آزاد چابهار، پایلوت انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه قاچاق کالا و ارز/هیچ کالایی در محدوده منطقه آزاد چابهار قاچاق نیست
به گزارش چهاربهاران، علیرضا ساوری در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در تشریح عوامل بروز قاچاق کالا اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تفکیک بین علل دور و نزدیک ارتکاب قاچاق کالا و تمرکز در سیاست گذاری های مرتبط با علل تسهیل‌گر قاچاق کالا است.

وی با تأکید بر تکریم قانون مداری در قوه قضاییه افزود: کشور در حوزه‌های تقنینی و سیاست‌گذاری از یک ظرفیت عظیم برخوردار است که محصول این ظرفیت قوانین و آیین نامه های کاربردی مرتبط با پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه با اشاره به خسارت های ناشی از عدم قوانین، بیان کرد: برخی از احکام و قوانین موثر و فاخر دارای جایگاه ممتاز منحصر به فردی بوده که عدم اهتمام به تحقق و عملیاتی کردن آن منجر به تبعات و پیامدهای گسترده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ها و الزامات مرتبط با پیشگیری از قاچاق کالا خاطرنشان کرد: جامعه در راستای مدیریت جرایم و آسیب های اجتماعی به شدت از فضای گمنامی رنج میبرد و بانک های اطلاعاتی برخط در فرایند چرخش و تبادل اطلاعات کاربردی حلقه مفقوده رفع این موضوع می باشد.

ساوری خاطرنشان کرد: باید پذیرفت همچنان در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماع محور و رویکرد وضعی درباره حوزه قاچاق کالا با چالش‌های جدی مواجه هستیم و آگاه‌سازی عمومی و اختصاصی، توجیه و ارشاد، هشدار و انذار باید به عنوان مطالبه اصلی کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا قلمداد شود.
 
سیستان و بلوچستان در جمع پنج استان موفق حوزه پیشگیری از قاچاق کالا است
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به عملکرد کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه ماحصل فعالیت‌ها و مصوبات کارگروه استان در این حوزه منتج به نتایج ارزشمندی شده و استان سیستان و بلوچستان در زمره پنج استان موفق کشور در امر قاچاق کالا و ارز محسوب می شود.

هیچ کالایی در محدوده منطقه آزاد چابهار قاچاق نیست
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز گفت: هیچ کالایی در محدوده منطقه آزاد چابهار قاچاق نیست مگر اینکه ممنوع شرعی یا ساخت اسراییل باشد، اینکه ممکن است این کالا قاچاق بشود باید بعد ازگیت های خروجی به عنوان قاچاق توقیف شود.

 عبدالرحیم کردی افزود: رویکرد پیشگیرانه در بحث قاچاق کالا به بسترمحیط اقتصادی و فضای کسب کاربرای تولید و تجارت کمک می کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و مسئولیت های مدیران در مناطق آزاد تسهیل روند راه اندازی کسب و کار است، گفت: امروز فرایند اداری شروع کسب و کار و ثبت شرکت در چابهار دو روزه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ ف
 
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 451131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *